اقتصادی

یارانه نان و بنزین متفاوت است

کسی که چندین ماشین دارد، از یارانه بنزینی بیشتری استفاده می‌کند، اما نان را کسانی مصرف می‌کنند که تمکن مالی پایین‌تری دارند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایبِنا، محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد گفت: مسئله نان با بنزین فرق دارد. کسی که چندین ماشین دارد، از یارانه بنزینی بیشتری استفاده می‌کند، اما نان ارزان را کسانی بیشتر مصرف می‌کنند که تمکن مالی پایین‌تری دارند.

نگه داشتن و ادامه یارانه نان کار صحیحی است، به شرط اینکه جلوی هدر رفت آرد یارانه‌ای گرفته شود و یارانه نان به هدف خود یعنی یک جامعه ۹۰ میلیون نفری اصابت کند.

استان‌هایی که تمکن کمتری دارند، نان بیشتری مصرف می‌کنند. سؤال این است که مسئله اصابت را چگونه سنجیدیم، براساس زیرساخت کارتخوان هوشمند و فاصله و زمان شروع و تنوع کارتخوان‌ها انجام شد.

اگر فرد با یک کارت خرید‌های بزرگی انجام دهد، نشان می‌دهد، برای مصارف غیرمجاز است و ما تراکنش‌های واقعی مردم را شناسایی می‌کنیم و برای کسب و کار‌های بزرگ که مصرف نان زیادی دارند با ثبت مشخصات زیرساختی شده که با گزینه کسب و کار‌ها که روی کارتخوان‌ها وجود دارد، نان مورد نیازشان را خریداری کنند.

در حال حاضر در همه شهرستان‌ها فرمانداران و مدیران استانی امکان مشاهده لحظه‌ای عملکرد نانوا‌ها را دارند و بر داده‌های آن‌ها می‌توانند نظارت کنند. روزانه بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تراکنش خرید نان در حال تولید است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا