اقتصادی

اولین افزایش یارانه امسال مشخص شد!/ یارانه گوشت به چه کسانی می‌رسد؟

براساس اظهارات نماینده مجلس اولین افزایش یارانه امسال مشخص شد و قرار است به گروهی از مردم یارانه گوشت پرداخت شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، براساس اظهارات نماینده مجلس اولین افزایش یارانه امسال مشخص شد و قرار است به گروهی از مردم یارانه گوشت پرداخت شود.

جعفر قادری در این خصوص گفته است: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.(خبرآنلاین)

براساس تصمیم نمایندگان مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد. در واقع دولت اجازه دارد این ارز را حذف کند. اما باید ما به ازای آن را به صورت بن خرید کالا الکترونیکی به خانوارها بدهد.

طبق این اصلاحیه دولت اجاره دارد تا از طریق تأمین منابع مابه التفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد.

در واقع دولت اگر می‌خواهد دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند باید پول آن را به صورت یارانه به خانوارها بدهد. براساس اظهارات جدید عضو کمیسیون تلفیق مجلس، قرار است برای نهاده‌های دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

مشمولان یارانه گوشت


دولت و مجلس تاکید دارند که یارانه‌ها و حمایت‌های معیشتی نهایتا به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود. این هفت دهک همان کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

حتی در بودجه امسال نیز ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

بنابراین کسانی یارانه گوشت می‌گیرند که یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا