اجتماعیسیاسی

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مبنای علمی و کاربردی دارد

محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کاملا مبنای علمی و کاربردی دارد. دو تا چهار میلیارد دلار را صرفه‌جویی می‌کنم که محصول این هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی، پرداخت یارانه ۴۵۰ هزارتومانی به خانوار‌های ایرانی است. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وی پس از حضور در رسانه ملی برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود برنامه‌ها و نظراتش را تشریح کرد که گزیده‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

– اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصد مواجه خواهیم بود و در سال‌های بعدی با فوق تورم مواجه هستیم.به همین دلیل برنامه دولت من این است که تورم و گرانی هارا کنترل کند.

-من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا درخصوص اقتصاد نزده و نخواهم زد. به همین دلیل برنامه جامعی برای کنترل نقدینگی و هدایت نقدینگی به سوی تولید ملی خواهم داشت.

-در رابطه با محیط کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی، تجارت و صادرات و سایر موضوعات برنامه داریم و مانند مهار اژد‌ها که چند سر دارد از چند ناحیه به گرانی حمله می‌کنیم چراکه از یک بعد این‌مشکل حل نمی‌شود.

-یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می‌گویم کاملا مبنای علمی و کاربردی دارد. دو تا چهار میلیارد دلار را صرفه‌جویی می‌کنم که محصول این هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی، پرداخت یارانه ۴۵۰ هزارتومانی به خانوار‌های ایرانی است.

-یارانه پنهان ایران در سال گذشته، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است. یعنی بیشتر از چین یارانه دادیم این پول کجا رفته است؟ اکثر این مبلغ به جیب ثروتمندان رفته است به همین دلیل اولین برنامه من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنیم. بنابراین ۱۰ درصد جامعه ایران که جز دهک‌های ضعیف هستند یارانه دریافت می‌کنند.

-امروز دولت کنونی هشت میلیارد دلار اختصاص داده تا دلالان و واسطه‌ها دلار‌های ارزان بگیرند، اما به قیمت ارز ۲۰ هزارتومانی به دست مشتری می‌رسد. چرا باید این پول را دلالان برسد؟ وقتی می‌گویم یارانه ۴۵۰ هزارتومانی مبانی دارد یعنی منابع آن مشخص است.

-بنده خانه‌داری را یک شغل تعریف خواهم کرد و در عرض شش ماه دو وظیفه را به آن‌ها آموزش می‌دهیم؛ یک تربیت فرزند، دو سلامت و بهداشت خانواده. یعنی تمام خانه‌های ایران، تبدیل به کانون بهداشت و سلامت تبدیل می‌شود. آیا این شغل نیست؟

-برای منافع شخصی به انتخابات نیامده‌ام، من نگران آینده‌ام و برای نجات اقتصاد آمده‌ام. بنابراین دنبال نفع شخصی نیستم و در این انتخابات از همه انتخابات گذشته جدی‌تر هستم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا