گردشگری

۱۰ مورد از گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

درک و برداشت مردم از عبارت “گران قیمت ترین مواد غذایی” بسیار با هم متفاوت است. برای بسیاری از مردم گران قیمت ترین مواد غذایی به معنی ماهی قزل آلای قرمز و برای بسیاری دیگر تداعی گر قارچ دنبلان است. به هر حال غذاها و محصولات غذایی بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که قیمت آن ها در تصور شما نمی گنجد. باهم نگاهی گذرا به گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا بیاندازیم.

قارچ ماتسوتیک    matsutake mushrooms

این قارچ ها آنقدر در دنیا کمیاب هستند که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم از آن ها به ۶۰۰ دلار می رسد.  این قارچ ها از محصولات بومی ژاپن هستند، ولی امروزه در برخی کشور های دیگر آسیای شرقی هم رشد می کنند. متاسفانه تعداد این قارچ ها روز به روز به دلایل مختلفی مانند اثرات حشرات موذی و رشد برخی گیاهان مهاجم به مناطق سایه، که محل رشد این قارچ ها می باشد، در حال کاهش است. به دلیل اینکه هیچ راهی برای کشت مصنوعی این قارچ ها وجود ندارد، احتمال اینکه در آینده نسل این نوع از قارچ منقرض شود وجود دارد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

قهوه کپی لواک   kopi luwak coffee

این نوع از قهوه به طور صنعتی در اندونزی، فیلیپین و جنوب هندوستان تولید می شود. کپی لواک گران ترین قهوه موجود در دنیاست. قیمت این قهوه بین ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار به ازای هر یک کیلوگرم نوسان دارد. این قهوه به خاطر شیوه تولید بسیار خاص آن شهرت پیدا کرده است.

خاویار مروارید سفید آلبینو  white pearl albino caviar

یک کیلوگرم از این خاویار ۹۱۰۰ دلار ارزش دارد! ماهی آلبینو یک نوع ماهی بسیار بزرگ جسه است که در دریای خزر زندگی می کند. قیمت این خاویار به این دلیل بسیار بالاست که تخمک های این ماهی به ندرت درونشان ایجاد می شود. در واقع هنگامی که آن ها صد ساله می شوند.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

سوپ لانه پرستو swallows’ nest soup

لانه این پرندگان تقریبا به طور کامل از بزاق دهانشان ساخته می شود، بدون اضافه کردن هیچ ماده خارجی دیگر! در نتیجه آشیانه این پرندگان به طور ظریفانه ای توسط آشپزهای چینی در غذاهایشان به کار می رود.  دلیل قیمت بالای این ظرف غذا را می توان به سادگی توضیح داد: جمع آوری لانه های این پرندگان، کار بسیار دشوار و خطرناکی است. این پرندگان لانه خود را در صخره ها و پرتگاه های مرتفع می سازند، جایی که احتمال سقوط فرد جمع کننده لانه بسیار زیاد است. قیمت یک کاسه یک کیلوگرمی از این سوپ حدود ۳۰۰۰ دلار می باشد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

زعفران  saffron

قیمت این چاشنی غذایی می تواند بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به ازای هر کیلوگرم متغیر باشد. دلیل این گرانی این است که زعفران، فقط هفت روز در سال، در فصل پاییز رشد می کند. این ماده به وسیله دست، جمع آوری و فرآوری می شود. علاوه بر این، برای به دست آوردن یک کیلوگرم زعفران، باید ۳۰۰ گل زعفران را جمع آوری کرد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا- زعفران

قارچ سفید  white truffles

علت گرانی این نوع خاص از قارچ که زیر خاک رشد می کند، به دلیل شرایط بسیار حساس و خاصیست که برای رشدشان لازم است. همچنین برای جمع آوری و نگه داری از آن ها روش های پیچیده و خاصی استفاده می شود. به علاوه، طعم و عطر این گیاه، فوق العاده خاص و بی نظیر می باشد. در اروپا، یک کیلوگر قارچ سفید معادل ۲۱۰۰ دلار قیمت دارد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

مرغ سیاه ایام سمانی ayam cemani black chicken

مرغ ایام سمانی در اندونزی پرورش می یابد. ولی به خاطر ترسی که از انتشار آنفولانزای پرندگان وجود دارد، به کشورهای زیادی صادر نمی شود. این نژاد مرغ بسیار کمیاب است به طوری که هر یک از آن ها در اندونزی حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد. و خارج از این کشور، قیمت این مرغ می تواند به هزاران دلار برسد.

البته در کشور مالزی هم مرغ ایام سمانی رایج است و قیمت آن بیشتر از قیمت یک مرغ معمولی نیست.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

استیک واگیو ژاپنیJapanese wagyu steaks

استیک واگیو که از گوشت گاو ژاپنی تهیه می شود، یکی از خوشمزه ترین و گران قیمت ترین غذاهای دنیاست. این گوشت عطر فوق العاده شگفت انگیز و ظاهری فوق العاده دلفریب دارد. در کشور ژاپن، گوشت خالص گاو نر واگیو، به همراه نوشیدنی و پخش یک موزیک کلاسیک ملایم سرو می شود. قیمت یک کیلو گرم از این نوع گوشت حدود ۴۵۰ دلار می باشد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

ژامبون خشک شده ایبریایی dry-cured Iberian ham

ژامبون ایبریایی که در اسپانیا تولید می شود، گران ترین نوع ژامبون در سرتاسر دنیا می باشد. در اسپانیا، خوک ایبریایی فقط با بلوط تغزیه می شود و مکان های مخصوصی برای چرای آن ها فراهم شده است. قیمت یک کیلوگرم ژامبون ایبریایی حدودا ۳۹۲ دلار می باشد.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

پنیر گوزن شمالیmoose cheese

یکی از گران قیمت ترین پنیرهای دنیا، پنیر گوزن شمالی است که فقط در یک مکان تولید می شود: مزرعه خانه گوزن های شمالی در سوئد. برای تهیه آن از شیر گوزن های شمالی استفاده می شود. این نوع پنیر، سفید رنگ است و ظاهری شبیه به پنیر فتا دارد. هر کیلو گرم از این پنیر حدود ۱۰۷۴ دلار قیمت دارد و به تعداد خیلی کمی هم تولید می شود.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

موز banana

درست شنیدید، موز! ولی نه آن موزی که مد نظر شماست. شخصی به اسم استفان بروش، برای تولید میوه هایی به اشکال مختلف، شهرت بسیار زیادی به دست آورده است. در واقع، این یک اثر هنری است که بیشتر دوست دارید آن را بر روی طاقچه خانه بگذارید تا اینکه آن را بخورید.

گران قیمت ترین مواد غذایی دنیا

نظرتان درباره یک سیب مکعب شکل چیست؟! یا یک هندوانه به شکل قلب! شکل دهندگان میوه می توانند به هر شکلی که شما بخواهید برایتان میوه تولید کنند. مشخص است که قیمت این نوع میوه ها بسیار گران تر از میوه های معمولی است.

منبع: مجله کالیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا