اقتصادی

۱۰ پیش بینی از آینده بازار سهام

در آستانه پایان یافتن سال ۹۹ شاخص بورس در کانال ۱٫۲ میلیون واحدی نوسان دارد. رقمی که شاید کمتر کسی در میانه سال می‌توانست پیش‌بینی کند. اما هم‌اکنون دیگر کسی به رشد شارپی شاخص اعتقاد ندارد و از اتفاقات دیگری سخن می‌گوید. ۱۰ پیش‌بینی از آینده بازار سهام را در زیر بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در آستانه پایان یافتن سال ۹۹ شاخص بورس در کانال ۱٫۲ میلیون واحدی نوسان دارد. رقمی که شاید کمتر کسی در میانه سال می‌توانست پیش‌بینی کند. اما هم‌اکنون دیگر کسی به رشد شارپی شاخص اعتقاد ندارد و از اتفاقات دیگری سخن می‌گوید. ۱۰ پیش‌بینی کارشناسان بازار سهام را در زیر بخوانید.

حمیدرضا فرهادی: با توجه به اعداد سنگینی که قرار است دولت از بازار سهام تامین کند به این موضوع پی می‌بریم که نگاه دولت به بورس بلندمدت نیست و از دولت انتظار می‌رفت که وقتی مردم را به سرمایه‌گذاری بلندمدت دعوت می‌کند خود نیز نگاه باند مدتی داشته باشد.

حسین شیبانی: هفته آخر معاملات بورس به روند فرسایشی خود ادامه می‌دهد و معاملات بورس فعلا تغییر روندی ندارد.

گلناز میرسلیمانی: بازار در شرایط موجود تحت تاثیر نوسان قیمت دلار است. فعلا سهامداران به دلیل روشن نبودن آینده قیمت دلار، ترس از ورود به بازار دارند و با توجه به روند نوسانی دلار فعلا سمت سرمایه‌گذاری نمی‌روند.

علی عصاری: شاخص تنها در صورتی رشد می‌کند که حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه‌دار باشد. بازار در این هفته شرایط خوبی داشت و انتظار می‌رود با تدوام حمایت و افزایش حجم معاملات، بازار تا حدودی به روند تعادلی برگردد.

محمد مهدی عشریه: با توجه به نیاز بازار به نقدینگی روند نوسانی بازار طبیعی است و احتمالا ادامه‌دار است. افزایش و تا حدودی ثبات قیمت‌های جهانی و همچنین کاهش نسبی قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیر چندانی در معاملات و رفتار سهامدران نداشته و بر اساس شرایط موجود، بازار فعلا به این سیگنال‌های جهانی واکنشی نشان نمی‌دهد.

باقر خادمی: احتمال دارد حمایت نسبی در روزهای آینده ادامه‌دار باشد و انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار با افزایش حجم معاملات همراه باشد و کم کم به تعادل برسد.

علی خسروشاهی: اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین دلیل نیز باعث شده تا کمبود پول در بازار سهام تشدید شود. بازگشت اعتماد به سهامداران و متقاعد شدن آن‌ها در سرمایه‌گذاری دوباره امری زمان‌بر است و به نظرم بیش از شش ماه طول خواهد کشید.

پیمان حدادی: به نظرم هفته آخر معاملات امسال روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی نیز با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها نیز به منطقه جذابی رسیده است.

سعید ابراهیمی: بازیگر اصلی بازار اعتماد مردم را از بین برده است. بازیگران بزرگ باید وارد بازار شوند و از بازار حمایت کنند. اگر دولت از بازار حمایت کند ممکن است اعتماد به بازار برگردد و پول‌های راکد وارد بازار شود. نتیجه این عمل کاهش ریسک موجود در فضای بازار می‌شود و روند بازار را متعادل می‌کند.

مهدی سماواتی: با توجه به شرایط فعلی بازار سهام احتمالا بهار خوبی در انتظار سهامداران باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا