اجتماعی

۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا

روند بازار به نقل از ایرنا نوشت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم هم اکنون به ۹۰ درصد رسیده است، گفت: با این حال هنوز ۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: خبر خوب؛ روند کاهشی کرونا ادامه دارد

علیرضا رئیسی، شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به اینکه به طور میانگین هم اکنون روزانه ۷۰ هزار تست کرونا در کشور انجام می شود. افزود: برنامه ریزی ما انجام ۱۰۰ هزار تست کرونا در روز است که کمبودی در تهیه تجهیزات نیست اما در انجام آن مشکلاتی داریم.

وی اظهار داشت: پیش از این از هر ۳۰ یا ۴۰ هزار، نتیجه تست کرونا ۱۴ یا ۱۵ هزار نفر مثبت بودند، اما هم اکنون از ۶۳ هزار تست بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر تست کرونای آنها مثبت است.

رئیسی گفت: هم اکنون حدود ۹۰ درصد پروتکل ها توسط مردم رعایت می شود و ۱۰ درصد رعایت نمی شود و مشکلات اساسی ما نیز از این ۱۰ درصد شروع می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد : هم اکنون ۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و در حال حاضر وضعیت ۵ شهر آستارا، تالش، آمل ، گلوگاه (بهشهر) و نکا صعودی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر قرمز ، ۲۳۱ شهر کشور وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: این در حالی است که پیشتر ۸۰ شهر کشور در وضعیت زرد بودند اما با رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت ها هم اکنون تعداد شهرهای زرد کشور به ۲۰۵ شهر رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: با اعمال محدودیت های هوشمند تردد بین شهری ۳۱ درصد کاهش یافته و نیروی انتظامی روزانه ۱۱ هزار نفر را پای کار آورده است.

رئیسی بیان کرد : بیش از ۶۰۰ هزار خودرو که محدودیت های تردد بین ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را رعایت نکرده بودند، توسط نیروی انتظامی جریمه شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: در این راستا بیش از ۲ میلیون خودرو از نیروی انتظامی تذکر تردد غیرمجاز گرفته اند، ۷۷۲ هزار دستگاه خودرو پس از جریمه برگشت داده شده اند و بیش از ۵۲ هزار خودرو در شهرهای نارنجی و ۶۰ هزار خودرو در شهرهای قرمز جریمه شده اند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته چند شهر در ۴ استان اردبیل، گیلان ، مازندران و گلستان وضعیت قرمز بودند اما با افزایش محدودیت ها استان های اردبیل و گلستان از این وضعیت خارج شدند اما هم چنان ۴ شهر در استان گیلان و ۵ شهر در استان مازندران در وضعیت قرمز هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: در استان گیلان آستارا ،انزلی، رودسر و تالش و در استان مازندران شهرهای آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تاکید کرد: همچنان رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و شستشوی دستها باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد و تجمع و دورهمی ها در فضای بسته که بیش از ۴۵ دقیقه طول بکشد، ابتلای مردم را به ویروس کرونا بسیار افزایش می دهد، زیرا قدرت سرایت کنندگی کووید ۱۹ در روزهای اخیر بسیار جهشی شده و حتی ابتلای افراد کم سن و سال را هم در بر می گیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا