کسب و کار

۱۲ پرسش که هر تعمیرکار پکیج باید پاسخ آن را بداند؟

تعمیرات پکیج و تعمیرات کولرگازی از آن دسته حرفه هایی هستند که هر چقدر هم در آن ها تجربه داشته باشیم، ممکن است مشکل جدیدی برای دستگاه پیش بیاید که قبلاً با آن برخورد نداشته ایم. پس آشنایی با تجربیات سایر تعمیرکاران و شرکت در دوره آموزش تعمیر پکیج و دوره فنی وحرفه ای آموزش تعمیرکولرگازی را در هر مرحله ای هستید همواره جدی بگیرید و اطلاعات خود را در ارتباط با پکیج ها و کولرهای مختلف به روز کنید. برخی از مشکلات تعمیرکاران کشور که حین انجام کار با آن ها برخورد کرده اند، در این مقاله پرسیده شده و توسط استاد فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه تاسیسات توان پاسخ داده شده است.

در ادامه این مقاله سؤال و جواب ها با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد به امید اینکه بتوانید استفاده لازم را از آن ها ببرید.

اگر شیرهای رفت و برگشت پکیج دیواری را ببندیم چه اتفاقی می افتد؟

با بستن شیرهای رفت و برگشت پکیج مشکل در چرخش آب اتفاق می افتد؛ زیرا پمپ پکیج حتی در حالت استند بای چند بار در ۲۴ ساعت روشن می شود و چرخش آب اتفاق می افتد. بنابراین مشکل برای پمپ و مبدل اتفاق خواهد افتاد.

پکیج ایساتیس در حالت زمستانه آب را گرم می کند ولی وقتی در حالت تابستانه قرار می گیرد آب را گرم نمی کند. ایراد از کجاست؟

در همه پکیج ها اگر پکیج در حالت زمستانه کار کند ولی در حالت تابستانه کار نکند اشکال در سنسور آب گرم مصرفی یا در فلو سویچ یا فلومتر است.

پکیج ایران مدل L، فشار آب آرام آرام بالارفته تا به ۳ بار می رسد، شیرپرکن چک شده سالم است، منبع انبساط چک شده، با بالارفتن دمای شوفاژ ها فشار پکیج خیلی آرام بالا می رود، باد منبع انبساط را کم کردیم، پس از آن فشار به ۳ بار نمیرسد اما شعله خاموش شد و فشار افتاد. به نظر شما ایراد این پکیج از کجاست؟

اشکال در منبع انبساط پکیج دیواری است.

دمای پکیج ایران رادیاتور پس از روشن شدن پس از یک دقیقه به ۸۰ درجه می رسد ولی شلنگ ورودی رادیات گرم نمی شود. ارور هم نمی دهد. شیر موتوری آن وز وز صدا می دهد. آیا ایراد می تواند از شیر موتوری باشد؟

در این حالت با اطمینان می توان گفت که پمپ پکیج کار نمی کند یا مدار رادیاتور در نزدیکی پکیج گرفتگی دار یا شیر موتوری گیر کرده است.

پکیج بوتان پس از چند ساعت کار ارور E81 و E82 می دهد. مشکل این پکیج چیست؟

مطمئناً پکیج ایران رادیاتور است و بوتان نیست زیرا این مدل خطا مربوط به ایران رادیاتور است

مشکل E81 مربوط به دستگاه ایان رادیاتور است. به راحتی می توان با جستجوی این کد خطا در اینترنت به معنای آن رسید.

علل بالا رفتن فشار در پکیج چه می تواند باشد؟

علت بالا رفتن فشار در پکیج دیواری از سه مورد زیر تجاوز نمی کند:

  • خرابی منبع انبساط
  • سوراخ بودن مبدل
  • خرابی شیر پرکن

بهترین مدل رادیاتور ۱۸۰ سانت پنلی پکیج در حال حاضر در ایران چیست؟

استفاده از مدل های ایران رادیاتور از نظر اینجانب ارجح است. زیرا این مدل ها در طی زمان کیفیت خود را نشان داده اند و در بازار در دسترس قرار دارند. تعمیرکاران پکیج دیواری نیز با آن ها آشنایی بیشتری دارند.

همچنین می توانید قسمتی از فیلم کلاس های تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه تاسیسات توان را از اینجا مشاهده کنید تا با نحوه ی تدریس اختصاصی ما آشنا شوید.

به جای اینکه از اتوونت پکیج دیواری هوا بیاید، آب به بیرون می ریزد، ایراد پکیج دیواری از کجاست؟

در این صورت اتو ونت پکیج دیواری جرم گرفته یا تخریب شده

کیت پکیج ایران رادیاتور به قسمت شوفاژ هنگام مصرف کمی آب رد می‌کند. کیت فابریک خود دستگاه است. مشکل از چه می تواند باشد و چگونه حل می شود؟

حتماً اورینگ های استفاده شده مشکل دارد و ضعیف است باید اورینگ درست و صحیح را استفاده کنید.

پکیج ایران رادیاتور مدل L36 زمانی که آب مصرفی باز می شود یک لحظه ارور E51 می دهد و بعد دوباره دستگاه شروع به کار می کند. یعنی دستگاه یک لحظه خاموش و روشن می شود ولی ارور ثابت نمی ماند. رله فن هم تعویض شده ایراد از چه می تواند باشد؟

ایراد از پرشر هوا است پرشر هوای این پکیج دیواری از نظر مکانیکی مشکل پیدا کرده است.

دمای پکیج دیواری در حالت گرمایش از ۴۰ بالاترنمی ر ود. ایراد این پکیج از چه می تواند باشد؟

یا سنسور پکیج مشکل دارد یا دسته تنظیم پکیج اشتباهی جاخورده است. سنسور ها و دسته تنظیم را برای رفع عیب چک کنید.

شلنگ مسیر رفت زیر پکیج گرم می شود ولی شلنگ مسیر برگشت گرم نمی شود و به همین دلیل رادیات ها هم گرم نمی شوند. تمامی مراحل بررسی شده یعنی رفت برگشت رادیات کاملاً بازه و آب به حد کافی در مدار گرمایش هست و تمام فلکه ها باز هست و هواگیری از پمپ و هم رادیات ها انجام شد. شستشوی رادیات ها انجام شد ولی همچنان مشکل پابرجاست. خانه دارای کلک تور است. ایراد از چه می تواند باشد؟

  • حتماً مسیر رادیاتور پکیج در داخل دستگاه گیر کرده
  • می تواند گرفتگی مسیر یا پهن شدن واشر و بسته شدن مسیر باشد
  • پکیج را کاملا باز و شستشو داده و مجدداً واشر بندی کنید

 

کتاب جامع “آموزش تعمیرات پکیج ” استاد فرمان پیشگاهی به طور کامل تمامی قطعات پکیج را به همراه نحوه تست و عیب یابی آن ها توضیح داده است. اگر سرویسکار و یا تعمیرکار پکیج هستید خواندن این کتاب می تواند کمک بزرگی برای درک بهتر عیب یابی و تعمیر پکیج برای شما ایجاد کند. می توانید کتاب را از آموزشگاه تاسیسات توان تهیه کنید.

 آموزشگاه تاسیسات توان برگزار کننده دوره های تخصصی: آموزش نصب و تعمیر پکیج، کولرگازی، آبگرمکن، لوله کشی، جوشکاری، مشعل موتورخانه، لباسشویی، یخچال، بخاری و … در تهران و کرج می باشد.

برای اطلاعات بیشتر از دوره ها و نحوه ثبت نام وبسایت ما به آدرس wwwww.tavanamuzesh.irسر بزنید و یا با ما تماس بگیرید.

شعبه تهران ۰۲۱۶۶۸۷۵۰۹۴

شعبه کرج ۰۲۶۳۲۷۲۸۵۴۲

تلفن همراه ۰۹۱۲۳۱۵۳۳۰۴

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا