اجتماعی

۱۶ سد مهم با ذخایر زیر ۲۰ درصد

درحالی‌که برخی سدهای مهم در تأمین آب شرب و کشاورزی، ذخایر مناسب و بیش از نرمال دارند؛ برخی سدهای مهم کشور نیز، ذخایری زیر ۲۰ درصد دارند و به‌عبارتی کمتر از یک‌پنجم ظرفیت آنها، هم‌اکنون آب در این سدها وجود دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پایان مردادماه میزان ذخایر آبی سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با ذخایر ۲۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعبی سدها در زمان مشابه سال قبل، رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

با وجود رشد نسبی ذخایر آبی سدهای کشور و درحالی‌که برخی سدهای مهم در تأمین آب شرب و کشاورزی، ذخایر مناسب و بیش از نرمال دارند؛ برخی سدهای مهم کشور نیز، ذخایری زیر ۲۰ درصد دارند و به‌عبارتی کمتر از یک‌پنجم ظرفیت آنها، هم‌اکنون آب در این سدها وجود دارد.

اسامی ۱۶ سد مهم در تأمین آب شرب و کشاورزی که درحال حاضر (شروع شهریورماه) ذخایر آبی آنها زیر ۲۰درصد است، در جدول زیر آورده شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا