اجتماعیفرهنگی

۱۸ تا ۳۰ دقیقه میزان مطالعه ایرانی‌ها

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت ارشاد گفت: ایرانی‌ها به‌طور متوسط روزانه ۱۸ تا ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند اما ۹۵ دقیقه بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند.

به گزارش روند بازار، محمد‌صادق دهنادی در نشست هم‌اندیشی که با معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان ادارات و نهادهای اجرایی مرتبط و تشکل‌های حوزه بازی‌سازی استان کردستان که سه شنبه ۲۲ خرداد‌ماه در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای در آمارهای مصرف فرهنگی کشور جزو دومین رتبه در مصرف فرهنگی قرار دارد. دهنادی با اشاره به آمار ۳۴ میلیونی بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور، گفت: در حال حاضر ۵۰۰۰ بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها به‌طور متوسط روزانه ۱۸ تا ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند اما ۹۵ دقیقه بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند، افزود: ۴۱ درصد از مردم ایران فعال در بازی‌های رایانه‌ای هستند و براساس آمار در استان‌هایی که اقتصاد ضعیف‌تری دارند، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای رواج بیشتری دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شعار فرهنگی امسال جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» اعلام کرد.

دهنادی در خصوص فراهم شدن شرایط آموزش بازی‌سازان در سطح استان، گفت: سه روش اصلی برای آموزش بازی‌سازی از طریق بنیاد ملی بازی‌ها وجود دارد: آموزش آنلاین، تأسیس شعبه انستیتوی بازی‌های ایرانی و راه‌اندازی اردوهای آموزشی بازی در استان‌ها. وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام در نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، از متولیان امر در استان‌ها خواست که برای حضور حداکثری علاقه‌مندان، تمهیدات لازم را فراهم کنند و ظرفیت ثبت‌نام در هر استان نباید کمتر از ۲۵۰ نفر باشد. در این نشست، همچنین حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی در استان کردستان پرداختند.

منبع
آرمان‌امروز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا