اجتماعی

۱۹ استان کشور درگیر بارش‌های سیل‌آسا خواهند شد

کارشناس هواشناسی گفت: ۱۹ استان کشور به ویژه نواحی غربی درگیر بارش‌های سیل‌آسا خواهند شد.

به گزارش روند بازار، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی در ۱۹ استان کشور خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط اصابت صاعقه در نواحی غربی گزارش شده است.

وی ادامه داد: استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، مازندران، گلستان، نیمه غربی یزد، مرکز و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شمال فارس، نیمه شرقی کردستان و آذربایجان غربی درگیر این سامانه بارشی خواهند شد.

او بیان کرد: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم پاشی باغات و مزارع را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا