۲۰ نکته برای متقاضیان کاریابی در کشور آلمان

کار در آلمان یکی از گزینه های جذاب اشتغال در خارج است. خیلی سخت نیست. به خصوص برای افرادی که مدرک دانشگاهی خوبی داشته و رزومه حرفه ای دارند و تا حدی به زبان آلمانی نیز آشنایی دارند. اگر کار شما در زمینه برنامه نویسی و طراحی مهندسی و کارهای فریلنسری است، کاریابی برای کارجویان، خیلی دشوار به نظر نمی رسد. اما برای مهندسان و پزشکان و پیراپزشکان، اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از مراکز اعتباردهی آلمان، الزامی خواهد بود. وزارت کار، برای متقاضیان اعزام به آلمان، تسهیلاتی در نظر گرفته است که در این لینک به آن اشاره کردیم و راهنمای کار در آلمان است.

تحصیل در بسیاری از رشته ها در دانشگاه های دولتی آلمان هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی، تقریبا رایگان است و تحصیل در این کشور، فرصت خوبی برای کارآموزی در شرکت های آلمانی و پیدا کردن فرصت های شغلی مربوط به رشته می باشد. شرایط دریافت بورسیه و تحصیل در آلمان را نیز در این لینک معرفی کردیم و بستری برای پیدا کردن کار در آلمان است.

۲۰ نکته و ترفند برای متقاضیان کار در آلمان

سایت انجمن پرستاران آلمان

سایت انجمن مهندسان مکانیک آلمان

ZAB در واقع دفتر مرکزی نظارت بر آموزش خارجی در آلمان است

به منظور پیدا کردن فرصت‌های شغلی در آلمان، آگاهی از قوانین و مقررات مهاجرتی و اقامتی و حقوق کارگران الزامی است. همواره از مشاوره‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل