اجتماعی

۲ میلیون بیسواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ۵ ساله برای ریشه کن شدن بیسوادی در کشور گفت: کشور دارای ۲ میلیون بیسواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

علیرضا نخعی در حاشیه برگزاری مراسمی که به مناسبت هفته سوادآموزی در قرچک برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی سر شماری حدود دو میلیون بی‌سواد بین ده تا ۴۹ سال داریم که نباید بگذریم و باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

نخعی افزود: سازمان نهضت سواد آموزی یک شناسایی دقیق و هدفمند برای ریشه کنی برنامه ریزی کرده است اما همه باید کمک کنند و یک برنامه ۵ ساله برای آن در نظر گرفته شده و همراهی بین بخشی زیاد نیاز است.

وی بیان داشت: خوشبختانه دستگاه‌های مختلف پای کار هستند و اکنون با ۳۵ دستگاه شوراهای سوادآموزی در استان‌ها تشکیل شده و حدود ۸ هزار و ۷۰۰ جلسه تا کنون در کشور در این خصوص برگزار شده است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: همه امکانات برای ثبت نام بی سوادان آماده است و برای امسال چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و تا کنون ۴۰۰ هزار نفر حضور پیدا کرده‌اند.

نخعی گفت: پیش بینی ما این است تا ۱۰۰ هزار کلاس درس افزایش پیدا کند که لازمه آن همکاری است مخصوصاً آنجا که بی سواد باید قدم بردارد بسیار مهم است و باید این انگیزه ایجاد شود و نهادهای مردمی در روستاها و جاهایی که بی سواد بیشتری هستند نیاز به همکاری است که راه را هموار کنند تا بیسوادی ریشه کن شود و طی ۴ سال آینده شاهد محو بی سوادی در کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا