اجتماعی

۳۰ درصد ایرانیان گرفتار تله فقر هستند

ربیعی وزیر سابق کار: یک وقت فقر استثناء بود و برای آن برنامه ریزی می کردیم. اما وقتی ۳۰ درصد از جامعه بر اساس آمار رسمی در تله فقر گرفتار شده اند مسأله خیلی بنیادی تر می شود و به نظر می رسد بیش از هر دوره دیگری نیاز به مسئولیت اجتماعی داریم.

به گزارش روند بازار به نقل از دیده بان ایران، نشست «بسط مفهومی و نظری مسئولیت اجتماعی» عصر روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه با همکاری گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شد.

علی ربیعی در این نشست با تأکید بر اینکه جامعه ایران دچار تغییرات ارزشی گسترده‌ای شده است، گفت: یک وقت فقر استثناء بود و برای آن برنامه ریزی می کردیم. اما وقتی ۳۰ درصد از جامعه بر اساس آمار رسمی در تله فقر گرفتار شده اند مسأله خیلی بنیادی تر می شود و به نظر می رسد بیش از هر دوره دیگری نیاز به مسئولیت اجتماعی داریم.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه نیازمند مسئولیت پذیری است، افزود: برداشت من از مسئولیت اجتماعی این است که هر کسی در هر جایی هست به آثار فعالیت یا عدم کنش خودش توجه کند. این را می شود در هر جایی بسط داد و متأسفانه شاهدیم افرادی غیر مسئولانه در مسئولیت هایی قرار می گیرند. به عنوان مثال ۱۷ تصمیم غیر کارشناسی آنچنان بلایی بر سر صندوق های بازنشستگی آورده که تا نسل ها درگیر آن هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا