اجتماعی

۳۴ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

طبق آمار، میزان پرشدگی سدهای کشور تا (۱۹ خردادماه) امسال ۶۷ درصد بود که در هفته جاری با افت یک درصدی به ۶۶ درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد، ۳۴ درصد ظرفیت سدها خالی است.

به گزارش روند بازار، آمار تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان از کاهش یک درصدی میزان پرشدگی سدها دارد و بر این اساس درصد پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۶ خردادماه به ۶۶ درصد رسیده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا (شنبه، ۲۶ خردادماه) ۳۶.۹۵ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده که این میزان سال آبی گذشته ۳۴.۹۱ میلیارد مترمکعب بوده که ورودی امسال ۶ درصد بیشتر شده است.

میزان خروجی آب از سدهای کشور هم از ابتدای سال آبی جاری تا پایان روز ذکر شده، ۲۴.۶۹ میلیارد مترمکعب شده است، در حالی که سال گذشته این رقم ۲۲.۷۷ میلیارد مترمکعب بود که رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدهای کشور هم از ابتدای سال آبی جاری تا (۲۶ خردادماه) به عدد ۳۴.۳۱ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به ۳۱.۷۴ میلیارد مترمکعب سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.

منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا