اجتماعی

۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده داریم

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد،گفت برای جایگزینی این آمبولانس‌ها علاوه بر تامین بودجه توسط دولت، ضرورت همکاری خیرین را می‌طلبد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر‌ در همایش روسای اورژانس کشور در مرز مهران با اشاره به اقدامات و خدمات‌رسانی پرسنل فوریت‌های پزشکی در ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: نیروهای اورژانس در راستای ارائه خدمات مطلوب پیش بیمارستانی با حضوری فعال درشبانه روزاز هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۳ ‌هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد، افزود: برای جایگزینی این آمبولانس‌ها علاوه بر تامین بودجه توسط دولت، ضرورت همکاری خیرین را می‌طلبد.

میعادفربا اشاره به آمبولانس‌های خریداری شده تصریح کرد: تا پایان سال جاری بخشی از این دستگاه‌ها وارد ناوگان کشور خواهد شد که کافی نیست و ضروری‌ترین نیاز این حوزه تغییر در ناوگان آن است.

وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی مستلزم همکاری فرودگاه شهدای ایلام است، اضافه کرد: در تلاشیم دهه فجر بالگرد اورژانس هوایی به این استان برگردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر در ایام اربعین حسینی ایجاد شهرک سلامت در مرز مهران ضرورت دارد، گفت: همچنین لازم است یک اعتبار به عنوان ردیف اربعین در حوزه‌های بهداشتی و درمانی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

هدایت حیدری‌زاده افزود: جهت بهبود خدمات درمانی و همچنین کاهش هزینه انتقال بیماران به حمایت همه‌جانبه وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های دخیل در حوزه سلامت نیازمندیم.

وی به تلاش فوریت‌های پزشکی در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: این پرسنل در سریع‌ترین زمان ممکن بر بالین حادثه‌دیدگان حاضر می‌شوند که برای همگان قابل تحسین است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز با بیان اینکه این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی نیازمند استقرار اورژانس هوایی و بالگرد است،گفت:تقویت پایگاه‌های بین جاده‌ای،ساختمان‌های مراکز اورژانس،تقویت و نوسازی ناوگان زمینی با توجه به برگزاری کنگره بزرگ اربعین وهمچنین تردد روزانه بیش از۱۰تا۱۵ هزار در سایر روزهای سال از مرز مهران در استان نیاز است.

 محمد سبحان حسنی با اشاره به برگزاری این نشست در مرز مهران گفت: این مهم نشان از توجه رئیس سازمان اورژانس کشور به مرز مهران و کنگره بزرگ اربعین است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های عوامل اورژانس در مرزهای کشور ودر استان ایلام،تصریح کرد: حضور عوامل اورژانس در ایام اربعین در پایانه مرزی مهران و چه در مسیرهای منتهی به شهر مهران با ارائه خدمات بسیار خوب ارزشمند است.

وی گفت:مردم از اورژانس به عنوان خط مقدم رسیدگی به مصدومین در حوادث احتمالی،حضور سریع و به‌موقع را انتظار دارند.

روسای اورژانس ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این همایش ۲ روزه دغدغه‌ها و چالش‌های مراکز خود را با “جعفر میعادفر ” رئیس سازمان اورژانس کشور در میان گذاشته و به تبادل نظر پرداختند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا