دانش و فناوری

۴۲ طرح نوآورانه در چالش فناوری نانو وارد مرحله ارزیابی شدند

سومین چالش نوآوری نانو با عنوان «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» وارد مرحله ارزیابی طرح‌های دریافتی شد.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، سومین چالش نوآوری نانو با عنوان «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» که از ۱۰ بهمن‌ماه فرآیند ثبت‌نام آن کلید خورد، پس از مهلتی ۵۰۰ روزه برای ارسال طرح‌های پیشنهادی، ۳۰ اسفندماه بسته و وارد مرحله ارزیابی طرح‌های دریافتی شد.

چالش نوآوری «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» که رقابت فناورانه دیگری از سری چالش‌های نوآوری و فناوری نانو است، از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بنا به درخواست یک شرکت تولید کننده لاستیک خودرو، از تولیدکنندگان برتر تایر در کشور برگزار شد.

به برگزیدگان نهایی آن به طور مشترک از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و شرکت تولید کننده تایر جوایزی ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریالی (به ترتیب برای نفرات سوم، دوم و اول) به همراه تسهیلات تجاری‌سازی تا مرحله تولید انبوه اعطا خواهد شد.

این چالش که هدف آن بهینه‌سازی فرمولاسیون فعلی تایرها است، در پی «راهکاری برپایه فناوری نانو برای افزایش مقاومت تایر خودرو در برابر نفوذ هوا همزمان با کاهش ضخامت و وزن لایه داخلی تایر» است.

در مدت ثبت‌نام این چالش نوآوری، ۴۲ طرح مفهومی از سوی شرکت‌کنندگان دریافت شد که ۲۰ طرح به شکل تیم و ۶ طرح از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده است. در میان طرح‌های دریافت شده، بیش از یک‌چهارم آنها دارای نمونه اولیه بوده و به همین تعداد طرح نیز دارای مقاله علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع و مساله محوری این چالش هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا