اقتصادی

۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:‌ اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی در سه ماهه دوم سال ۹۹ رسما عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، نعمت‌الله ترکی اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور یعنی حدود ۵۰۰ هزار واحد مربوط به استان تهران می‌شود که متأسفانه به دلیل عدم دسترسی به منابع اطلاعات و برخی چالش‌های قانونی امکان دریافت مالیات از صاحبان این املاک میسر نبود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: با عملیاتی کردن قانون بودجه و اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی اجرای این قانون در سه ماهه دوم سال ۹۹ رسماً عملیاتی خواهد شد.

ترکی گفت: برای تحقق این مهم جلسات و اقداماتی در حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران انجام شده و با توجه به اینکه نیمی از این مبلغ به عنوان مشوق قانونی به شهرداری‌ها باز می‌گردد انگیزه خوبی برای همکاری شهرداری‌ها برای اجرای این قانون ایجاد شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا