اقتصادی

۶ میلیون خانوار در ایران مستاجر هستند

عباسی گفت: در حال حاضر ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور داریم که طی ۱۰ سال آینده تعداد مستاجران بیشتر هم می‌شود.

به گزارش روند بازار، هادی عباسی  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت:  مطالعات طرح جامع در خصوص مسکن  انجام شده است که طبق ارزیابی های صورت گرفته  ۶ میلیون خانواده مستاجر در کشور  داریم و تعداد واحدهای فرسوده در کشور هم به ۸ میلیون واحد مسکونی می رسد.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، تا ۱۰ سال آینده ۱۲ میلیون زوج جوان در کشور داریم که نیازمند مسکن هستند و ممکن است همین امر تعداد مستاجران در کشور را هم افزایش دهد.

او می گوید: همچنین طبق بررسی های که انجام داده ایم ۳ میلیون جوان بالای ۳۰ سال داریم که ازدواج نکرده اند و این عدد رقم و بررسی ها به طور قطع در آمارهای مسکن کشور باید محاسبه و در نظر گرفته شود و باید بر روی این میزان آمار ساعت ها تحقیق و مطالعه کرد.

وی بیان کرد :مسکن دهک های پایین جامعه، ساخت مسکن تدریجی و پرداخت تسهیلات در شورای عالی مسکن از جمله مسائلی است که در این زمینه باید برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا