اجتماعی

پوشش بیمه‌ای ۷ قلم داروی درمان سرطان

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش بیمه‌ای ۷ قلم داروی درمان سرطان خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از وبدا ، محمدحسین کاملی گفت: تعداد داروهای تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به ۹۰ قلم رسید.

وی افزود: امسال نیز ۷ داروی جدید درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفت.

اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ میلیارد تومان رسیده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز پیشتر گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار کمتر از هزار میلیارد تومان به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسید.

محمد مهدی ناصحی افزود: شکل گیری این صندوق بیمه‌ای برای حمایت از بیماران نادر، خاص و صعب العلاج بسیار اهمیت دارد و همکاری همه جانبه‌ای از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت در این زمینه انجام شد و در این یک سال و نیم توانستیم به سمتی برویم که افزایش بودجه مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون بسته مربوط به ۱۰۷ گروه بیماری نادر، خاص و صعب العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت قرار گرفته است و امسال نیز بسته خدمتی مربوط به تعدادی از بیماری‌ها تهیه شده و بخشی ابلاغ شده و بخشی در حال ابلاغ هستند. امیدواریم امسال بتوانیم بخش زیادی از این بسته‌های خدمتی را در سامانه‌ها وارد کنیم. بسته‌های خدمتی به طور مداوم در حال بازبینی هستند و سیر تکمیلی این صندوق در حال طی شدن است.

منبع
خبرگزاری ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا