۸ حرکت ورزشی برای عضله سازی و ماهیچه‌های قوی در مردان

بسیاری از افرادی که شروع به رفتن به باشگاه ورزشی می کنند در ابتدا احساس گیجی می کنند زیرا این روزها دستگاه های بسیار زیادی در باشگاه های ورزشی وجو دارد. واقعیت این است که اگر می خواهید هیکل تان رشد کند و ماهیچه های قوی داشته باشید، لازم نیست که صدها حرکت و تمرین ورزشی متفاوت را انجام دهید و از تمام دستگاه های عجیب و غریبی که در باشگاه وجود دارند استفاده کنید. در واقع، تمرینات و حرکات ورزشی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت می توانند تمامی عضلات بدن شما را پوشش دهند و در عضله سازی بسیار نیز موثر هستند. بدین ترتیب این حرکات ورزشی تنها حرکاتی هستند که برای ساخت عضله و دستیابی به فیزیکی که همیشه به دنبال آن بوده اید کافی خواهند بود.

۱- اسکوات

حرکت اسکوات یکی از پایه ای ترین و موثرترین حرکات و تمرینات ورزشی است که چندین عضله را در قسمت پایین تنه هدف می گیرد. این حرکت را هیچگاه فراموش نکنید، اگر می خواهید پس از مدت ها باشگاه رفتن با بازوها و شانه های عضلانی و پاهایی باریک خود را در آینه ببینید.

۲- پرس سرشانه

این تمرین باعث پهن تر شدن شانه های شما خواهد شد و فشار قابل توجهی به عضلات شانه و سه سر بازو وارد خواهد کرد.

۳- دد لیفت

دد لیفت یکی دیگر از حرکات بدنسازی است که روی چندین عضله پایین تنه مانند عضلات باسن، لگن، پایین کمر و عضلات میانی پشت فشار وارد خواهد کرد.

۴- هالتر پارویی

این حرکت ورزشی عضلات قسمت بالای پشت، عضلات لوزی و ماهیچه دالی را هدف می گیرد.

۵- بارفیکس

این حرکت ورزشی به شما کمک می کند که پشت V شکل زیبایی داشته و برای بازوها و شانه های شما نیز مناسب است. اگر این کار را نمی توانید بدون کمک شخص یا دستگاه انجام دهید بهتر است ابتدا به سراغ دستگاه بارفیکس بروید که بلند کردن تنها بخشی از وزن بدن را به عهده شما می گذارد.

۶- بارفیکس دست جمع

بارفیکس دست جمع کمی با بارفیکس معمولی متفاوت است و بیشتر روی عضلات شانه و سینه شما فشار وارد می کند تا عضلات پشت. به اندازه عرض شانه دست هایتان را باز کرده و میله بارفیکس را بگیرید به نحوی کف دستتان رو به داخل باشد.

۷- پرس سینه

این حرکت ورزشی به عضلات سینه و شانه فشار وارد خواهد کرد و البته مقداری هم عضلات جلو بازو. برای انجام این حرکت باید از دو روش صاف و مایل استفاده کنید زیرا هر کدام عضلات متفاوتی را هدف می گیرند. برای تقویت عضلات بالای سینه باید پرس سینه خم یا مایل را انجام دهید، در حالی که پرس سینه صاف برای تقویت عضلات پایین سینه است.

۸- بلند کردن هالتر قدرتی

این حرکت برای تمامی ماهیچه های بدن مفید است.

چندین ترفند وجود دارد که اگر می خواهید عضلات حجیم و بزرگ داشته باشید باید آن ها را مورد توجه قرار دهید:

منبع: روزیاتو

خروج از نسخه موبایل