اقتصادی

آخرین آمار تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری/ ۹ میلیون حساب تجاری شناسایی شد

با توجه به بررسی‌های انجام شده مجموع کل حساب‌های تجاری ثبت شده در سازمان امور مالیاتی به ۸ میلیون و ۹۰۴ هزار حساب رسیده که در این رابطه ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۰۹ استعلام موفق از بانک مرکزی انجام شده است.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه به آخرین آمار مربوط به تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، در حوزه اشخاص حقوقی تا کنون ۵۰۴ هزار و ۶۵۷ مودی حساب خود تجاری خود را اعلام کردند. به این ترتیب تعداد کل حساب‌های تجاری ثبت شده اشخاص حقوقی به دو میلیون و ۶۰۴ هزار و ۱۱۷ مورد رسیده است. همچنین در راستای شناسایی حساب‌های تجاری اشخاص حقوقی دو میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۴ استعلام موفق از بانک مرکزی انجام شده است.

در حوزه اشخاص حقیقی-انفرادی تعداد ۵ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۱۳ حساب تجاری از سوی مودیان اعلام شده و تعداد کل حساب‌های تجاری ثبت شده از سوی این دسته از مودیان به ۵ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۹۷ حساب رسیده است. در این زمینه ۵ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۵۵۳ استعلام موفق نیز از بانک مرکزی انجام شده است.

در خصوص اشخاص حقیقی-مشارکت تا کنون ۳۱۲ هزار و ۶۰۴ مودی حساب خود تجاری خود را اعلام کردند. به این ترتیب تعداد کل حساب‌های تجاری ثبت شده اشخاص حقیقی(مشارکت) به ۳۵۴ هزار و ۱۵۴ مورد رسیده است. همچنین در راستای شناسایی حساب‌های تجاری اشخاص حقیقی(مشارکت) ۳۵۴ هزار و ۶۲ استعلام موفق از بانک مرکزی انجام شده است.

با توجه به این آمارها مجموع کل حساب‌های تجاری ثبت شده در سازمان امور مالیاتی به ۸ میلیون و ۹۰۴ هزار حساب رسیده که در این رابطه ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۰۹ استعلام موفق از بانک مرکزی انجام شده است.

جدول مربوط به آمارهای تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری تا ۲۷ آذر ماه به شرح زیر است:

مالیات , سازمان امور مالیاتی کشور ,

گفتنی است، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی شناخته می‌شود. از ابتدای آبان ماه سازمان امور مالیات اولین گروه که ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی شدند را فراخوان کرد. به این ترتیب شرکت‌های بورسی موظف به اجرای قانون و انجام معاملات و صدور صورت حساب الکترونیک در چارچوب سامانه مودیان شدند.

به گفته رییس سازمان امور مالیاتی از حدود ۵۰۰ شرکت بورسی، ۲۰۰ شرکت تا هفته گذشته صدور صورت حساب‌های خود را آغاز کردند و ۲۰۰ شرکت دیگر نیز در آستانه آغاز فرآیند صدور صورت حساب‌های الکترونیک بودند. از ابتدای دی ماه نیز شاهد فراخوان شرکت‌های دولتی بودیم. به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی در صورت اجرای کامل قانون از سوی شرکت‌های بورسی و شرکت‌ها دولتی، ۷۰ درصد اقتصاد کشور در چارچوب سامانه مودیان قرار خواهد گرفت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا