اقتصادی

🔹 بورس ایران پربازده ترین بورس دنیا

بازار سرمایه ایران بر اساس رتبه بندی جدید با کسب بازدهی ۷۳ درصدی در صدر بهترین و پربازده ترین بازار اوراق بهادار جهان طی یک سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از فایننشیال تایمز، با وجود اینکه ایران به دنبال راهکارهایی برای عبور از بحران تحریم های غرب است اما بازار سرمایه این کشور با استقبال بی نظیری از سوی سرمایه گذاران داخلی رو به رو بوده و همین استقبال، موجب شد این بازار در مقایسه با دیگر رقبا در سراسر دنیا، بیشترین بازدهی را در یک سال گذشته داشته باشد.

حضور سرمایه گذاران در بازار سرمایه موجب شده ارزش این بازار و بازدهی آن نسبت به دیگر رقبا در بازارهای جهانی فزونی یافته و به رتبه بهترین و پربازده ترین بازار اوراق بهادار در جهان در یک سال گذشته دست یابد.

بازار سرمایه ایران که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی(مهر تا دی ۹۷) با ریسک تحریم های اقتصادی از سوی غرب و ریسک تنش های نظامی تهدید شده بود، توانست دوباره به مدار صعودی بازگردد و رتبه را نسبت به قبل ارتقا بخشد.

بازار سهام ایران نسبت به ۱۲ ماه گذشته تا به حال ۷۳ درصد(بر اساس ارزش واحد پول ایران) بازدهی داشته و بر اساس طبقه بندی بلومبرگ، هم اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری قلمداد می شود و به نظر می رسد بازدهی بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران بلند مدت بسیار بهتر از کوتاه مدت است و آن دسته از سهامدارانی که برای بلندمدت در این بازار سرمایه گذاری می کنند بازدهی بیشتری را کسب می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا