کسب و کار

۱۰ کشور برای راه اندازی کارافرینی و کسب و کار

آیا به مهاجرت به کشور دیگری به عنوان راهی برای افزایش موفقیت خود به عنوان یک کارآفرین فکر کرده‌اید؟ بر اساس درصد جمعیت بزرگسال در هر یک از کشورها که درگیر فعالیت کارآفرینی هستند، کارآفرین‌ترین کشورهای جهان معین می‌شوند.

براین اساس، بسیاری از مردم از دیدن اینکه اوگاندا به عنوان کارآفرین‌ترین کشور جهان و ویتنام با گرایش کمونیستی در رتبه پنجم و چین در رتبه ۱۱ قرار گرفته است، شگفت زده می‌شوند. ممکن است تعجب کنید وقتی به شما بگوییم که ایالات متحده آمریکا، معمولاً در زمینه کارآفرینی امتیاز پایینی می‌گیرد.

بنابراین بهترین کشور ها برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، لزوماً بزرگترین اقتصادهای جهانی نیستند. از آنجایی که در جوامع مرزها با وجود فناوری‌های نوین فروریخته و اتصال به افراد بیشتری برای فعالیت‌های شغلی امکان‌پذیر شده است، چشم‌انداز اقتصاد جهانی در بسیاری از کشورهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، تقاضای زیادی برای راه اندازی کسب و کار دارد. بر این اساس مطالعه کارآفرینی در سایر کشورها این فرصت را برای شما فراهم می‌آورد تا به فردی رقابتی در سطح جهانی تبدیل شوید.

اگر برایتان سوال شده است که بهترین کشور ها برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار کوچک کدامند، اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید و به گزینه‌های احتمالی‌تان در خارج از کشور فکر می‌کنید، در ادامه خلاصه‌ای از ۱۰ کشور برتر جهان را به شما معرفی می‌کنیم. در این کشورها آسان‌ترین شیوه های راه اندازی کسب‌وکار، همراه با دلایلی که این کشورها در فهرست انجام تجارت بانک جهانی پیشرو هستند، آورده شده است.

کانادا با ویزای استارت آپ

کانادا با ویزای استارت آپ

یکی از بهترین کشور ها برای کارآفرینی، کاناداست. اگر تازه وارد عرصه استارت آپ کانادا شده‌اید، بسیاری از جوامع و سازمان‌های غیرانتفاعی در کانادا، رشد اکوسیستم استارتاپی این کشور را تبلیغ می‌کنند.

دولت همواره با ارائه مزایای مالیاتی، اعتبارات، ارائه وام‌ها و کمک‌ بلاعوض و از طریق راه اندازی برنامه ابتکاری کاتالیزور سرمایه خطرپذیر به کارآفرینان کمک می‌کند. این کشور گزینه خوبی برای مهاجرت کارآفرینی است.

یکی از مشوق‌های مهاجرتی کانادا، استفاده از ویزای استارتاپ  Startup Visa Canada (که به عنوان کلاس استارتاپ کانادا (SUV) نیز شناخته می‌شود) است.

 افراد می‌توانند با خانواده‌هایشان ‎به تحصیل رایگان در این کشور پرداخته و از مزیت‌های استفاده از مراکز بهداشتی در کانادا برخوردار گردند.

استرالیا کشوری خوب برای مهاجرت کارآفرینی

استرالیا صحنه استارت‌آپ‌های نوظهور است. علیرغم هزینه‌های نسبتاً زیاد راه‌اندازی کسب و کار، این کشور به دلیل اتصال به اقصی نقاط جهان، وجود زیرساخت‌ها و شیوه‌های تجاری شفاف، امتیاز بالایی در زیر شاخص‌های «کارآفرینی» کسب کرده است. استرالیا یکی از کشورهایی می باشد که بهشت کارآفرینان نامیده می شود. 

سنگاپور کشوری مناسب برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت ، سنگاپور است که رتبه ثابتی را به عنوان دومین کشور دوستدار تجارت در جهان دارد.

سنگاپور دارای نرخ مالیات پایین، قوانین حقوقی عالی و مشوق کارآفرینی است تا کارآفرینان را با دسترسی آسان به مشاوران مالی و سرمایه متصل ‌کند.

هند کشوری برای مهاجرت کارآفرینی

هند کشوری برای مهاجرت کارآفرینی

فناوری‌های آینده در هند مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) و IT، با سرعتی بی‌سابقه در حال رشدند و این فناوری ها امکان کارآفرینی به ویژه در این عرصه را در هند افزایش می‌دهند.

هند با جمعیت جوان و جمعیت بالای یک میلیاردی خود، به عنوان مکان خوبی برای شروع استارتاپ هاست و بر این اساس سرمایه گذارانِ مشتاق را از سراسر جهان جذب می‌کند و گزینه خوبی برای راه اندازی کسب و کار  می‎باشد.

این کشور دارای قوانین تجارت عالی، هزینه‌های تولید ارزان، برخوردار از ابتکارات دولتی به ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاری خارجی پرداخته است.

قبرس بهشت کارآفرینی

قبرس عضو اتحادیه اروپا است. این کشور برخوردار از مزایای خوبی برای انجام فعالیت‌های آزادانه تجاری، کالاها و خدمات اتحادیه اروپا می‌باشد. قبرس خود را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در عصر کنونی معرفی می‌کند. این کشور بهشت کارآفرینان نامیده شده است.

این کشور توسعه یافته، دارای استانداردهای بالا برای زندگی است و بهترین گزینه برای شروع به کار استارت آپ‌ها به شمار می رود. قبرس با مالیات شرکتی پایین، ۱۲.۵ درصد و دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک (شاهراهی بین ۳ قاره)، مسیری عالی برای اتصال تجارت از اتحادیه اروپا به خاورمیانه است.

کره جنوبی کشوری مناسب برای کارآفرینی

کره جنوبی کشوری مناسب برای کارآفرینی

کره جنوبی، یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان را دارد. این کشور دارای شبکه حمل و نقل برنامه ریزی شده‌ای است که انجام فعالیت‌های تجاری روزانه را آسان می‌کند. کره نزدیک به ژاپن و چین و در دسترس بیش از ۶۰ شهر قرار دارد. کره جنوبی موقعیت منحصر به فردی برای انجام فعالیت‌های آزادانه تجاری ایجاد کرده و گزینه خوبی است.

امارات متحده عربی کشوری مناسب مهاجرت کارآفرینی

این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای برتر برای طراحان وب و بازاریابان آنلاین  وکارآفرینانی است که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای نرم افزاری نوآورانه هستند. امارات متحده عربی، با قانون معافیت از مالیات برای شرکت‌ها و همه انواع مشاغل، مطلوب‌ترین قوانین مالیاتی را در منطقه عربی ارائه کرده است. این کشور بهشت کارآفرینان نامیده می شود.

امارات، دارای موقعیت استراتژیک بوده و آسیا را به آفریقا و اروپا متصل می‌کند. در امارات هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، زیرا شما آزادید با سرمایه‌های تجاری خود هر حرفه ای که دوست دارید را آغاز کنید.

سوئیس بهترین کشور برای آعاز به کار استارت آپ‌ ها

اقتصاد سوئیس از توسعه یافته‌ترین اقتصادهای بازار آزاد در جهان و و مناسب راه اندازی کسب و کار در اروپا است. سوئیس با ایجاد یک محیط تجاری منحصر به فردِ با دوام و حمایتی، ساختار مالیاتی نسبتاً پایین، تامین و حمایت مالی دولت از ایده‌های تجاری کارآفرینان و وجود شبکه‌های بانکی قوی، گزینه‌های مشارکت منحصربه‌فردی را برای آغاز به کار استارت‌آپ‌های نوظهور که به دنبال شراکت با شرکت‌های بزرگ هستند، فراهم آورده است.

انگلستان مقصدی برای کارآفرینی

بریتانیای کبیر چندین فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان وجود دارد. انگلیس دارای نیروی کار ماهر و زیرساخت‌های درجه یک در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل و ارتباطات است. این ویژگی ها سبب شده تا مساعد ترین محیط را برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان را فراهم آورد و یکی از گزینه های مناسب راه اندازی کسب و کار در اروپا است.

آلمان بهترین کشور برای استارت آپ

آلمان جزو ۱۰ کشور برتر نوآور جهان است که به ویژه در بخش فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات می‌باشد. این مشخصه‌ها سبب شده آلمان حمایتگر کارآفرینان و کارهای نرم افزاری نوآورانه بوده و مناسب برای راه اندازی استارتاپ است. شهرهای مونیخ، برلین و هامبورگ، فرصت‌های منحصر به فردی را برای آغاز به کار استارت آپ ‌ها فراهم می‌کند.

اما وقتی صحبت از ارزش‌های فرهنگی می‌شود، کشورهایی همچون گواتمالا، جامائیکا، السالوادور، فیلیپین، پرو، هلند و آنگولا، بیشترین ارزش را برای کارآفرینی قائل هستند.

به هر حال ایجاد یک تجارت بادوام در سریع‌ترین زمان ممکن، یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از آینده کاری شماست. اگر می‌خواهید شغل یا مهارتی ایجاد کنید، بهتر است از سرمایه‌تان محافظت کنید. اجازه دهید سرمایه شما در حوزه قضایی خارج از کشور با قوانینی که برای مالکیت کسب‌وکار و ایجاد کارآفرینی مناسب‌تر است، رشد کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا