کسب و کار

۴ علائم خرابی هواکش خودرو

هواکش خودرو یک سیستم برای جریان دادن هوای تازه و تهویه داخلی خودرو استفاده می‌ شود. هدف اصلی هواکش خودرو، ایجاد یک جریان هوای سالم و تمیز در داخل خودرو است که از طریق آن هوای کثیف و آلوده، گرد و غبار، بو های نامطبوع و دود خودرو از داخل آن خارج می ‌شود. این سیستم گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلاتی شود که این مشکلات معمولا با علائمی همراه می  باشند. 
در این مطلب قصد داریم علائم خرابی هواکش خودرو را بررسی کرده و نکاتی را در رابطه با آن ها بیان کنیم.

علائم خرابی هواکش خودرو

هواکش خودرو معمولاً شامل یک سیستم فن، فیلتر هوا و لوله ‌های هواکشی می‌ شود. فن درون خودرو نصب شده و هوا را از داخل خودرو جمع آوری می‌ کند و از طریق لوله‌ های هواکش به بیرون می ‌برد. در طول مسیر، فیلتر هوا ذرات معلق و آلودگی‌ ها را جدا می ‌کند، به طوری که هوای خروجی تمیز و سالم می شود. 
همانطور که گفتیم هواکش خودرو می ‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخل خودرو کمک کند و موجب راحتی و سلامتی سرنشینان شود. 
در ادامه برخی از علائم خرابی هواکش خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱. عدم عملکرد فن

اگر فن هواکش خودرو کار نکند یا سرعت آن از حد استاندارد خود کاهش یا افزایش یابد، احتمال خرابی وجود در آن دارد. ممکن است فن به طور کلی خراب شده  و یا با مشکلات الکتریکی مواجه شده باشد.

۲. جریان هوای ضعیف

اگر حجم جریان هوایی که توسط هواکش خودرو تولید می‌ شود به طور قابل ملاحظه ‌ای کاهش یابد، احتمالاً هواکش خراب یا مسدود شده است. این مشکل می ‌تواند به علت آلوده بودن فیلتر هوا، مسدود شدن لوله ‌های هواکشی  و یا خرابی در سیستم فن باشد.

۳. بوی نامطبوع

در صورتی که هواکش خودرو عملکرد صحیحی نداشته باشد، ممکن است بو های نامطبوعی مانند بوی سوخت، بوی سوختگی و غیره در خودرو تولید شود. این امر می تواند به خرابی در سیستم هواکش یا سیستم تهویه خودرو اشاره کند.

۴. آلودگی هوای داخل خودرو

از دیگر علائم خرابی هواکش خودرو، آلوده شدن هوای داخل خودرو می باشد. در صورتی که هواکش خودرو دچار خرابی شود ممکن است در حذف گرد و غبار، ذرات معلق، دود یا بو های ناخوشایند داخل خودرو با مشکلاتی مواجه شود . این موضوع موجب کثیف شدن و آلودگی هوای داخل خودرو می ‌شود.

4 علائم خرابی هواکش خودرو

چگونه از خرابی هواکش خودرو جلوگیری از کنیم؟

برای جلوگیری از خرابی هواکش خودرو و حفظ عملکرد صحیح آن، می ‌توانید از راه ‌های زیر استفاده کنید:

۱. نگهداری منظم

رعایت نگهداری و تعمیرات منظم برای سیستم تهویه خودرو بسیار مهم است. برنامه‌ ریزی و انجام بررسی ها و تعمیرات دوره ‌ای مانند تعویض فیلتر های هواکش، بررسی و تمیز کردن داکت ‌ها و کنترل عملکرد فن هواکش می ‌تواند از خرابی‌ آن جلوگیری کند.

۲. استفاده از فیلتر های با کیفیت

استفاده از فیلتر های هواکش با کیفیت و تعویض منظم آنها می‌ تواند از ورود ذرات معلق، گرد و غبار و آلودگی‌ های دیگر به سیستم تهویه جلوگیری کند. این کار باعث افزایش عمر و کارایی هواکش خواهد شد.

۳. تمیز کردن داکت ها

با گذشت زمان، داکت‌ های هواکش ممکن است با گرد و غبار یا مواد دیگر مسدود شوند. بهتر است به صورت دوره‌ ای داکت‌ ها را بررسی و تمیز کنید تا جریان هوا به طور مطلوب صورت گیرد.

۴. استفاده مناسب از سیستم تهویه

در هنگام استفاده از سیستم تهویه، بهتر است آن را به طور صحیح تنظیم کرده و از آن استفاده کنید. این امر شامل تنظیم سرعت فن، دمای مناسب و توزیع هوا به طور یکنواخت در سراسر فضا است. عدم استفاده از سیستم تهویه هنگام رانندگی می ‌تواند خرابی هواکش را به دنبال داشته باشد.

۵. جلوگیری از ورود آب

هواکش خودرو ممکن است به علت ورود آب به داخل سیستم تهویه خراب شود. از این رو در فصول بارانی یا هنگام شستشوی خودرو، باید از وارد شدن آب و رطوبت به سیستم تهویه جلوگیری کنید. همچنین، بررسی و تعمیر مهره‌ ها، رابط ‌ها و اتصالات هواکش در صورت نیاز می ‌تواند از ورود آب به آن جلوگیری کند.

۶. استفاده از سوخت با کیفیت

استفاده از سوخت با کیفیت و بدون آلودگی می‌ تواند به عملکرد صحیح سیستم هواکش کمک کند. سوختی که کیفیت آن پایین باشد می‌تواند روغن و ذرات آلوده را به سیستم هواکش منتقل کند و باعث خرابی آن شود.

خرابی هواکش خودرو می ‌تواند مشکلات جدی در خودرو ایجاد کند که بر راحتی، ایمنی و کیفیت تجربه رانندگی تأثیر می ‌گذارد. بهترین راه حل در صورت تجربه مشکلات مربوطه، مراجعه به یک تعمیرگاه خودرو است تا علت خرابی تشخیص داده شده و تعمیرات لازم را انجام دهند . 
اگر ساکن غرب تهران و مالک خودروی چینی هستید برای سرویس و عیب یابی آن می توانید از خدمات تعمیرگاه عباسی استفاده کنید . تعمیرگاه بسترن غرب تهران ، تعمیرگاه ام وی ام غرب تهران ، تعمیرگاه جک غرب تهران از امکانات و خدمات این تعمیرگاه است . ۰۹۱۲۸۱۷۲۷۸۱
امیدواریم توانسته باشیم شما را با برخی از علائم خرابی هواکش خودرو و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا