اقتصادی

۵۰۰ ابرثروتمند جهان از نگاه بلومبرگ

“برنارد آرنولت” (برنار آرنو) ابرثروتمند فرانسوی که هم‌اینک در لیست ۵۰۰ نفره “بلومبرگ” از ابرثروتمندان دنیا در رده سوم قرار دارد، در سال جاری میلادی(۲۰۱۹) با رکورد تازه‌ای در میزان ثروتش روبرو شده و ممکن است به زودی با پشت سر گذاشتن “بیل گیتس” و “جف بزوس” به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. او بدون تردید موفق‌ترین ابرثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۹ بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از عصرایران با وجودی که هم‌اینک برنارد آرنولت ۷۰ ساله مالک برند “لویی ویتون و بسیاری برندهای تولید کننده کالاهای لوکس دیگر با میزان ثروتی بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در اروپا و سومین ابرثروتمند بزرگ جهان پس از “جف بزوس” و “بیل گیتس” است، اما ممکن است افزایش ثروت قابل ملاحظه این ابرثروتمند فرانسوی در سال ۲۰۱۹ به زودی او را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان برساند. بر اساس آمار بلومبرگ این ابرثروتمند فرانسوی در سال ۲۰۱۹ رکورد زده و توانسته با افزودن بیش از ۳۴.۱ میلیارد دلار  تنها در عرض یک سال ۴۹ درصد بر میزان ثروتش بیفزاید.

“برنار آرنو” ابرثروتمند فرانسوی

بر اساس آمار بلومبرگ، فاصله او با دو نفر اول لیست ابرثروتمندان جهان ۷-۸ میلیارد دلار است اما این ثروتمند فرانسوی تنها در سال ۲۰۱۹ با افزایش ثروتی معادل بیش از ۳۴ میلیارد دلار رکورد افزایش ثروت در عرض یک سال  را در میان ابرثروتمندان جهان شکسته است.

سهام شرکت ” ال‌ وی‌ ام ‌اچ” (شرکت تولید کالاهای لوکس) که مالک اصلی آن آرنو است اخیرا در بورس پاریس رکورد زده، همچنین اخیرا او برای خرید برند آمریکایی “تیفانی” به مبلغ ۱۶.۲ میلیارد دلار توافق کرده است.

تیفانی برندی است که از نیمه اول قرن نوزدهم در نیویورک تاسیس شده و کار اصلی آن تولید جواهرات لوکس برای بازار آمریکا و جهان است. همین مساله باعث شده برخی رسانه‌ها و تحلیلگران بازار سرمایه هم‌اینک میزان ثروت این ابرثروتمند فرانسوی را چند صد میلیون دلار بیش از “بیل گیتس” بدانند و خبر از جابجایی جایگاه بیل گیتس و آرنو  بدهند.

با این حال همچنان میزان ثروت این ابرثروتمند فرانسوی در جدول آنلاین “بلومبرگ” از ۵۰۰ سرمایه دار برتر جهان با رقم ۱۰۴ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفته و بلومبرگ هنوز جابجایی در جایگاه بیل گیتس و برنار آرنو  صورت نداده است.

۲- بیل گیتس (ایالات متحده آمریکا) ۱۱۱ میلیارد دلار

۳- برنارد آرنولت (برنار آرنو) (فرانسه) ۱۰۴ میلیارد دلار

۴- وارن بافت (ایالات متحده آمریکا) ۸۶.۳ میلیارد دلار

۵- مارک زاکربرگ (ایالات متحده آمریکا) ۷۶ میلیارد دلار

۶- آمانسیو اورتگا (اسپانیا) ۶۷.۲ میلیارد دلار

۷- لری پیج (ایالات متحده آمریکا) ۶۳.۶ میلیارد دلار

۸- سرگئی برین (ایالات متحده آمریکا)۶۱.۷ میلیارد دلار

۹- جولیا فلشر کوچ (ایالات متحده آمریکا) ۶۱.۶ میلیارد دلار

۱۰- چارلز کوچ (ایالات متحده آمریکا) ۶۱.۶ میلیارد دلار

لیست ۱۰ نفر اول جدول آنلاین بلومبرگ از ۵۰۰ ابرثروتمند دنیا

500 ابرثروتمند جهان کیستند؟ / ابرثروتمند فرانسوی در حال جابجایی رکورد (+جدول آنلاین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا