کسب و کار

۸ گام موفقیت در تجارت + پیشنهاد ویژه

در این مقاله ۸ گام موفقیت در تجارت را همراه یک پیشنهاد ویژه فرا میگیرید و باید بدانید آموزش های ارائه شده کاملاً عملی و بر اساس تجارب آقای جعفری است و افراد با فراگیری این دانش به راحتی با انجام یک معامله، شجاعت و جسارت انجام معاملات بزرگتر را فرا می گیرند

راه های انتخاب موفقیت بسیار زیاد است، هر شخص به روش های گوناگون مسیر موفقیت خود را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش های لازم را انجام می دهد. اما شما چگونه راه موفقیت خود را انتخاب می کنید؟ آیا هدفی برای رسیدن به خواسته هایتان دارید؟ چه چیزی باعث پیشرفت شما در مسیر انتخابی تان می شود؟ بهترین راه برای تجارت موفق چیست؟ برای پاسخ به این سوالات، با ما در این مقاله همراه باشید تا با تمامی نکات مورد نیاز در راه رسیدن به موقیت در حوزه تجارت آشنا شوید.

مهمترین عوامل موفقیت در تجارت

برای رسیدن به موفقیت در تجارت باید ۸ گام زیر را طی کنید.

  • ۱) انتخاب کالا
  • ۲) ایجاد هویت سازمانی
  • ۳) انتخاب بازار هدف
  • ۴) بازاریابی یا پیدا کردن مشتری خارجی
  • ۵) قیمت گذاری کالا
  • ۶) نقل و انتقالات پولی و رفع تعهد ارزی
  • ۷) حمل ونقل
  • ۸) فراگیری زبان انگلیسی

۱) انتخاب کالا یا انتخاب محصول

از مهم ترین و اصلی ترین مراحل در ابتدای شروع کار صادرات می باشد. چرا ؟ با یک مثال ساده توضیح خواهیم داد همانند ساخت واحداث یک واحد آپارتمان که از اصلی ترین مراحل احداث آن، رعایت فونداسیون سازه می باشد که باانتخاب و ساخت اشتباه فونداسیون، باعث ریزش کل ساختمان در آینده نزدیک خواهید شد . در تجارت هم همین گونه است اگر در ابتدای کار محصول خود را اشتباه انتخاب کنید در مراحل بعدی مثل انتخاب بازار هدف و بازاریابی و پیدا کردن مشتری خارجی به مشکل بر می خورید و این باعث دلسردی شما از ادامه دادن در کار تجارت می شود پس برای انتخاب محصول و کالای خودتان در ابتدا بسیار حساس باشید و به شدت برای آن زمان بگذارید .

حالا شما چه معیار هایی را باید در نظر بگیرید که انتخاب محصول هدفمند و درستی داشته باشید؟ خوشبختانه آکادمی جعفری با ارائه چندین مورد معیار های ارزشمند به شما کمک می کند تا در انتخاب محصول خود  دقت کافی داشته باشید.

۱) مهم ترین اصل برای انتخاب محصول این هست که شما بتوانید یک تولید کننده یا تامین کننده معتبر یا معتمد پیدا کنید که با شما دوست باشد و به عنوان یک همکار، جنس با کیفیت و خوبی را تهیه کرده و در زمان خودش کالا را به شما تحویل دهد. قیمت مناسب بدهد و به شما به عبارت ساده تر وفادار باشد .

۲) مورد دوم در انتخاب کالای هدفمند این است که شما شناخت کامل در خصوص کالا و محصول خود داشته باشید. از لحاظ ظاهر، از لحاظ فنی و ….. هر سوالی که مشتری داشته باشد در رابطه با محصول شما به راحتی درباره آن توضیح دهید . اما اگر مشتری خارجی بفهمد که شما درباره محصول اطلاعات کامل ندارید و در زمینه کاری خودتان متخصص نیستید مطمئن باشید به شما اعتماد نمی کند و این یک اصل مهم در اعتماد سازی بین شما و مشتری خارجی هست .

۲) انتخاب هویت سازمانی

( مثل کارت ملی یا شناسنامه شما می باشد ) زمانی که شما می خواهید در فضای بین المللی فعالیت انجام دهید مشتری هایی که در فاصله بسیار دور از شما هستند از آفریقا از اروپا از روسیه و ….. چطور متوجه بشوند که مثلا شما وجود دارید ! و هویت دارید ، محصول دارید و محصول شما معتبر هست . پس شما باید یک هویت سازمانی مجازی برای خودتان درست بکنید مانند سایت ، کاتالوگ ،کارت ویزیت ، شبکه مجازی و ….

کسی که خارج از کشور در اروپا ، آفریقا ، آلمان و….. در شرکت اش در خانه اش نشسته اولین کاری که میکند تا بتواند اطلاعات شما را پیدا و بررسی بکند از طریق جستجوی درگوگل به دنبال وب سایت شما می گردد ( هویت اطلاعات و مشخصات محصول که می خواهد از شما خریداری کند و … را از طریق وب سایت شما مورد بررسی قرار می دهد) .
پس حتما شما باید یک محصول خوب داشته باشید بعد از آن شما باید یک کاتالوگ از محصول خود داشته باشید. چون شما نمی توانید همه توضیحات را برای مشتری به صورت شفاهی ارسال کنید .

۳) انتخاب بازار هدف

شما زمانی که میخواهید محصول خود را صادر کنید باید بدانید آن کالا را به کدام کشور می بایست صادر کرد. حتی اگر بهترین محصول و کالا را انتخاب کرده باشید، اگر بازار هدف را اشتباه انتخاب کنید ، تمامی زحماتی که طی مدت ۱ تا ۳ ماه برای بازاریابی مشتری خارجی متحمل شده اید از بین می رود. برای همین شما باید چند معیار را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که بازار را درست انتخاب کرده اید یا نه ؟

۱) از سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران، از قسمت آمار صادراتی که داخل سایت هست، فایل های اکسل مربوط به صادرات و واردات را دانلود کنید و بررسی کنید تجار ایرانی آن کالای مورد نظر شما را به کدام کشور ها صادر کردند و بازار هدف محصول شما از ایران به کدام کشورهای خارجی می باشد .
چه مبلغی صادر شده ؟ چه حجمی صادر شده ؟ از کدوم مرز های کشور صادر شده و …..
۲) روش دوم انتخاب بازار براساس سایت ترید مپ هست سایت بسیار معتبر بین المللی که آمار صادرات و واردات کل کشور ها با جزئیاتش داخل آن می باشد .

۴) بازاریابی

پیدا کردن مشتری خارجی سوال بسیار زیادی از دوستان قبل از ورود به دوره های آموزشی هست . مشتری یابی روش های زیادی دارد و شما فقط نباید اکتفا کنید به یک روش و باید روش های دیگر را هم حتما همزمان پیش ببرید . یکی از روش های بازاریابی گوگل مپ می باشد . شما از طریق این روش می توانید لیست شرکت ها با لوکیشن یا آدرس دقیق را در بیاورید ، وارد سایت گوگل مپ شوید مثلا یک شهری در هند را پیدا می کنید در قسمت سرچ عبارت مثلا میوه و تره بار را تایپ می کنید و شرکت های آن شهر را به شما معرفی می کند و لوکیشن آن ها را به شما نشان می دهد و شما به راحتی می توانید به وبسایت آنها رجوع کنید و شماره تماس و ….. آن شرکت را بدست آورید .

نکته بسیار مهم این روش این است که این شرکت ها به خاطر لوکیشن و تایید از طرف گوگل، وجود خارجی داشته و اعتبار آن شرکت را نشان می دهد .

۵) قیمت گذاری کالا

مرحله مهم بعدی این است که زمانی که قیمت به مشتری می دهیم ولی از ما خرید نمی کند ، دلیل آن چیست ؟ دلیل اصلی آن به خاطر قیمت گذاری اشتباه روی محصولات است ۲ ترفند به شما آموزش می دهیم که زمان قیمت گذاری کالای خود باید آن ها را انجام دهید .

۱) حتما باید قیمت تمام شده محصول را تا بازار هدف، دقیق محاسبه کرده باشید ( که در مقاله ای جداگانه کامل توضیح دادیم )
۲) بررسی کنید که رقبای شما در آن بازار با چه قیمتی محصولاتشان را می فروشند ، چون قطعا مشتری شما ، اطلاعات قیمت ها را دارد و در مذاکره با مشتری شما باید مزیت ها و برتری هایی که نسبت به رقبا به وی می دهید را عنوان کنید .
۶) نقل و انتقلات پولی + رفع تعهد ارزی
در این شرایط تحریم انتقال پول به چه شکل است ؟
۲ نوع مشکل در جابه جایی پول داریم ، مشکلات خارجی از جمله تحریم ها که ما از طریق بانک ها نمی توانیم پول انتقال بدهیم و مورد دوم مشکلات داخلی، زمانی که میخواهید پول را به صورت ریال دریافت کنید

محدودیت هایی مانند رفع تعهد ارزی ، کارمزد تبدیل ریال ، نوسان دلار و …. داریم .روش انتقال پول رایج از طریق صرافی های معتبر زیر نظر بانک مرکزی هست. پول حتما باید وارد سامانه سنا شود و در آن رفع تعهد ارزی شود و پول خود را دریافت کنید .

مینی دوره صادرات

۷) حمل ونقل

به ۲ نکته باید توجه کرد

۱) اطلاعات کافی در رابطه با هزینه های حمل و نقل ارزان تر و سریع تر داشته باشید از اجاره کردن کانتینر ، هزینه حمل تا مرز مورد نظر و …. چون بعضا بعضی از شرکت های حمل و نقل قیمت های گزافی را به شما پیشنهاد می دهند .

۲) روش حمل کالا را کاملا بدانید چون به خاطر تحریم ها بعضی از کالا ها به صورت مستقیم به کشور هدف ارسال نمیشود ، و از روش های دور زدن تحریم ها استفاده باید کرد .

۸) فراگیری زبان انگلیسی

نکته اول : زبان را متناسب با آن کشور هدفی که می خواهید کار صادرات را انجام دهید انتخاب کنید. وقتی به طور مستقیم خودتان با مشتری صحبت می کنید اعتماد سازی در ذهن مشتری شکل می گیرد ، چون مشتری حس می کند شما هم لهجه و هم زبانش هستید خیلی راحت به شما اعتماد می کند .

نکته دوم : با فراگیری زبان بحث دور خوردن از طرف مترجم ها را نخواهید داشت ، زمانی که خودتان با مشتری خارجی صحبت می کنید ، مشتری به شما وفادار خواهد بود و مستقیم با خودتان در ارتباط خواهد بود .

نکته سوم: یکی از آموزش های اساسی مورد نیاز کسانی که در حرفه تجارت بین الملل فعالیت دارند، مکاتبات بازرگانی به انگلیسی هست چرا که اولین پل ارتباطی با مشتریان خارجی از طریق مکاتبه صورت می پذیرد این که حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن شما به طرف مقابل اثبات شود از همین طریق خواهد بود.

پیشنهاد آکادمی جعفری برای موفقیت در تجارت

آکادمی جعفری با مدیریت امیر حسین جعفری دکتری DBA از دانشگاه تهران و تجربه صادرات به کشورهای ( کنیا ، غنا ، عراق ، نیجریه ، گینه ، قطر ، عمان ، اتیوپی ، مالی ، فرانسه ، لهستان ، گرجستان ، پاکستان ، ترکیه ، ایتالیا و…. ) با ۱۲ سال سابقه در حوزه تجارت بین المللی با داشتن بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در زمینه آموزش تجارت بین الملل در کشور، برای موفقیت بهتر در تجارت و بدون ریسک در حال ارائه خدمات آموزش صادرات و واردات و بازاریابی بین المللی و ….. می باشد، که می توانید با استفاده از این دوره ها به راحتی به اهداف خود در تجارت برسید.

جمع بندی

باید بدانید آموزش های ارائه شده کاملاً عملی و بر اساس تجارب آقای جعفری است و افراد با فراگیری این دانش به راحتی با انجام یک معامله، شجاعت و جسارت انجام معاملات بزرگتر را فرا می گیرند .در حال حاضر با توجه به تحریم های روسیه و قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، فرصت های تجاری فوق العاده منحصر بفردی برای کشورمان مهیا شده است که برای تاجرانی که تازه میخواهند به این حوزه ورود کنند فرصت طلایی به حساب می آید.

تلفن ثبت نام: ۰۲۱۶۶۴۵۹۹۳۸

شماره های تماس:

۰۲۱۶۶۴۵۹۴۵۶

۰۲۱۶۶۴۸۲۶۰۲

واتس اپ پشتیبانی: ۰۹۱۰۳۳۶۷۹۷۵

ایمیل: info@jafari.business

وبسایت:  jafari.business

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا