ورزش

ایران نسخه لبنان را در وقت‌ اضافه پیچید/ برد در دقیقه ۹۵!

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که تا لحظات پایانی بازی با لبنان از حریفش عقب بود، موفق شد در وقت‌های تلف شده دو گل به ثمر رساند و صدرنشین گروه A باقی ماند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز پنجشنبه به مصاف لبنان رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود ایران تمام شد.

در این مسابقه که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه صیدا لبنان برگزار شد، «سونی سعد» (۳۷) برای لبنان و سردار آزمون (۱+۹۰) و احمد نورالهی (۵+۹۰) برای ایران گلزنی کردند.

تیم ملی ایران از زمان حضور اسکوچیچ در ۱۱ بازی گذشته شکست نخورده بود و صاحب ۱۰ پیروزی متوالی و یک تساوی شده بود. آمار ایران با این نتیجه، به ۱۱ برد و یک تساوی رسید. در گروه A این مسابقات ایران با ۱۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و کره جنوبی با ۱۱ امتیاز دوم است.

ترکیب تیم ملی ایران در غیاب طارمی

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این مسابقه تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (کریم انصاریفرد)، احمد نورالهی، وحید امیری، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس (میلاد محمدی)، علی قلی‌زاده و سردار آزمون روانه زمین کرد. در غیاب مهدی طارمی، سامان قدوس در ترکیب اصلی قرار داشت.

گل بادآورده لبنان و اشتباه بیرانوند

تیم ملی ایران که برای باقی ماندن در صدر جدول گروه A نیاز به برد در این بازی داشت، نیمه نخست را هجومی آغاز کرد و از همان دقایق ابتدایی دروازه لبنان را تحت فشار قرار داد. در دقیقه ۴ ضربه احمد نورالهی بعد از برخورد با بازیکنان حریف به کرنر رفت و در دقیقه ۱۳ ضربه سر علیرضا جهانبخش با اختلاف کم از کنار دروازه لبنان اوت شد. لبنان با سرمربیگری «ایوان هاشک» در این نیمه کاملاً تدافعی و بسته بازی کرد و در اغلب دقایق ۱۰ نفره در زمین خود به دنبال بسته ماندن دروازه‌اش بود. بازیکنان ایران حتی برای گلزنی شوت از راه دور را هم در دستور کار داشتند. جهانبخش در دقیقه ۲۸ شوت محکمی را به سمت دروازه لبنان زد و دروازه بان این تیم توپ را راهی کرنر کرد.

در شرایطی که لبنان در این نیمه حتی یک موقعیت گلزنی هم نداشت، به یکباره و روی اتفاقی عجیب و غافلگیری موفق شد به گل برسد. در دقیقه ۳۷، ارسال بازیکنان لبنان روی دروازه ایران انجام شد. مدافعان ایران و علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم کشورمان به خیال اینکه توپ از بالای دروازه به اوت رفته است آن را دنبال نکردند؛ در حالی که توپ با وزش باد از زمین خارج نشد و سونی سعد توانست آن را در سمت راست دروازه تیم کشورمان مهار کند و با یک ضربه، گل نخست را به ثمر برساند.

گلزنی ایران در وقتهای تلف شده

در نیمه دوم، لبنان به پشتوانه گلزنی هجومی تر از نیمه اول ظاهر شد و روی اشتباهات مداوم بازیکنان ایران و بازی عصبی آنها، دقایقی بر توپ و میدان مسلط شد. لبنانی‌ها در دقیقه ۵۵ هم می‌توانستند روی اشتباه بیرانوند به گل دوم برسند. مدافعان ایران توپ را در اختیار بیرانوند قرار دادند ولی تعلل دروازه بان ایران باعث شد مهاجمان لبنان از راه برسند و او را مرتکب اشتباه کنند. در نهایت این موقعیت لبنان به اوت رفت.

اسکوچیچ در دقیقه ۶۰، میلاد محمدی را به جای سامان قدوس وارد زمین کرد. محمدی به دفاع چپ رفت تا وحید امیری به خط حمله اضافه شود. با این تغییر، آهنگ هجومی تیم ملی ایران بیشتر شد و دروازه لبنان دوباره تحت فشار قرار گرفت. در دقیقه ۶۶، ارسال قلی زاده با شوت محکم سردار آزمون در محوطه جریمه لبنان همراه شد اما «مصطفی مطر» دروازه بان لبنان توپ سردار را به کرنر فرستاد.ایران علاوه بر این بازهم موقعیت های دیگری داشت که از آن استفاده نکرد. در این نیمه حضور اللهیارصیادمنش و کریم انصاریفرد در زمین بر بار حملات ایران افزود و سرانجام سردار آزمون در دقیقه ۹۱ گل تساوی را به ثمر رساند تا ایران از شکست فرار کند. در حالی که همه در انتظار پایان بازی بودند، این ایران بود که یکبار دیگر و توسط احمد نورالهی به گل رسید تا نسخه لبنان در وقت های تلف شده پیچیده شود.

جهانبخش محروم از بازی با سوریه

در بازی امروز ایران با لبنان که با قضاوت «عبدالرحمان ابراهیم جاسم» قطری برگزار شد، علیرضا جهانبخش، صادق محرمی و سامان قدوس کارت زرد گرفتند. جهانبخش با این کارت، دو اخطاره شد و بازی با سوریه را از دست داد؛ دیداری که سه شنبه هفته آینده در کشور اردن برگزار می شود.

کره جنوبی برنده بازی با امارات

در دیگر بازی این گروه، امروز تیم کره جنوبی به مصاف تیم امارات رفت که مصاف دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود کره جنوبی تمام شد. به این ترتیب کره جنوبی ۱۱ امتیازی شد و ایران با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه A باقی ماند.  آخرین بازی هفته پنجم گروه A از ساعت ۲۰:۳۰ بین عراق و سوریه برگزار می‌شود.

خبرنگار: مرتضی احمدی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا