دانش و فناوری

آیفون تا ۳۰ سال دیگر چگونه خواهد بود؟

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ی جدیدی درباره‌ی آینده‌ی آیفون و اهمیت به محیط‌زیست سخن گفت.

روند بازارتیم کوک، مدیرعامل اپل با رسانه‌ی Brut مصاحبه‌ای انجام داد تا به سؤال‌های «آیا ما هرسال به یک آیفون جدید نیاز داریم؟» و «آینده‌ی آیفون در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود؟» جواب داد. مدیرعامل اپل اعتقاد دارد که شرکتش هنوز کار زیادی در زمینه‌ی انرژی تجدیدپذیر و استفاده از مواد بازیافتی برای رسیدن به اهداف زیست‌محیطی خود دارد.

تیم‌ کوک در جواب‌ به سؤال خبرنگار درمورد نیاز هرساله‌ی کاربران برای خرید آیفون گفت: «فکر می‌کنم خرید آیفون هر سال برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند تجربه‌ی خوبی از گوشی خود به‌دست آورند، نیاز است. ما به مردم اجازه می‌دهیم که گوشی هوشمند خود را هرسال تعویض کنند؛ اگر گوشی هنوز کار می‌کند، آن را می‌خریم و اگر کار نمی‌کند، آن را بازیافت می‌کنیم.»

اپل چند هفته پیش گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را روانه‌ی بازار کرد تا فروش محصولاتش را افزایش دهد. قیمت گوشی آیفون ۱۵ نسبت به قیمت گوشی نسل قبل اپل تغییر نکرد.

مدیرعامل اپل معتقد است آیفون در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به محصولی کربن‌خنثی تبدیل می‌شود؛ بدین معنی که تولید آیفون، باعث انتشار کربن دی‌اکسید و آسیب به اتمسفر نمی‌شود.

تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدش گفت که قصد ندارد برنامه‌های دقیق اپل برای آینده‌ی آیفون را فاش کند و صرفاً سرنخی از فعالیت اپل برای محیط زیست داد.

تیم کوک گفت که برای محافظت از محیط زیست، خودرو برقی می‌راند، از بطری‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کند و به بازیافت اهمیت می‌دهد. مدیرعامل اپل گفت: «هر کاری می‌کنم تا کربن کمتری تولید شود.»

منبع: زومیت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا