دو اپلیکیشن تاکسیهای اینترنتی تپسی و اسنپ، دقایقی پیش به طور همزمان دچار اختلال در خدمات دهی شدند و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.
به گزارش روند بازار به نقل از تجارتنیوز، دو اپلیکیشن تاکسیهای اینترنتی تپسی و اسنپ، دقایقی پیش همزمان دچار اختلال در خدمات دهی شدند و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.
هنگام درخواست خودرو در داخل تهران و البته سفرهایی به مبدا پایتخت، کاربران اسنپ با پیامی با این مضمون مواجه میشوند که « متاسفانه امکان محاسبه قیمت در این مبدا و مقصد وجود ندارد.»
البته این اتفاق تنها برای اپلیکیشن اسنپ رخ نداد، همزمان با اختلال این برنامه، تپسی نیز به مدت چند دقیقه از دسترس خارج شد و امکان استفاده کاربران را محدود کرد.
با واکنش کاربران در شبکههای اجتماعی به این موضوع مشخص شد که مشکل دسترسی به این نرمافزارها و استفاده از خدمات آنها با اینترنت ثابت و هم با اینترنت همراه است در نتیجه اختلال اپلیکیشنهای اسنپ و تپسی باعث نارضایتی مخاطبان و کاربران آنها شده است.
این مشکل پس از مدت زمانی برطرف شد و فعالیت این نرمافزارها به حالت عادی خود بازگشت. این اختلال به طور همزمان برای هر دو برنامه تاکسی اینترنتی رخ داد.
علت چیست؟
روابط عمومی اسنپ علت این موضوع را اینگونه توضیح داد: اختلال پیش آمده از سمت اسنپ نبوده و فیلترینگ dns باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان در حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.
فیلتر DNS روشی است که دسترسی وب سایت، آدرس IP و صفحات وب خاص را مسدود و در نتیجه امکان کنترل بیشتر برای دسترسی به اینترنت را فراهم میکند و از حملات سایبری را مصون نگه داشته و بهرهوری بهتری را به کاربر میدهد.
همچنین روابط عمومی تپسی درباره این اختلال به تجارتنیوز گفت: با توجه به اختلال در نرمافزار اسنپ، حجم درخواستها سمت تپسی به یکباره و به طور ناگهانی افزایش یافت که این موضوع، منجر به کندی چند دقیقهای نرمافزار تپسی شد. در حال حاضر اپلیکیشن تپسی در دسترس است.