اقتصادیعکس و فیلم

ببینید | شاخص بورس می‌تواند به سقف قبلی برسد

بورس تهران از ابتدای آذرماه در مسیر رشد قرار گرفته و طی این مدت بخشی از افت ۴ ماه گذشته را جبران کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاخص کل بورس تهران از حدود ۲.۱ میلیون واحد تا ۱.۲ میلیون واحد افت کرد و حالا با رشد دو هفته اخیر، به ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد رسیده است.

محسن تقی‌نژاد تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس گفت: با توجه به شرایط کلی حاکم بر بازار سرمایه و رکود در بازارهای موازی، هنوز بورس پتانسیل رشد حتی تا سقف قبلی را دارد. شاخص کل می تواند تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در سال آینده است، به سقف ۲.۱ میلیون واحدی برسد.

وی گفت: بازار نسبت به ماه های ابتدای سال بسیار منطقی تر شده است. در ابتدای رشد شاخص، سهام گروه زراعت بازدهی خوبی دادند و پول هوشمند به سراغ سایر صنایع هم می رود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد اگر توانایی یا زمان کافی برای سرمایه گذاری مستقیم ندارند، پول خود را وارد صندوق های سرمایه گذاری کنند تا خودشان درگیر خرید و فروش نشوند. مزیت این صندوق ها این است که نقدشوندگی بالایی دارند.

تقی‎نژاد درباره بازار فردا هم گفت: تصور می کنم فردا (سه شنبه) اصلاح مقطعی داشته باشیم ولی بازار مجددا گارد صعودی می گیرد و به مقاومت بعدی شاخص که ۱.۸ میلیون است می رسد و باید منتظر واکنش شاخص در آن محدوده باشیم.

منبع: خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا