اقتصادی

رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری بار در بنادر کشور

بررسی عملکرد بنادر شمالی و جنوبی کشور حاکی از آن است که تخلیه و بارگیری انواع کالا طی مرداد امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۱.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش روند بازار، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی در مردادماه امسال ۱۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۲ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

بر این اساس در ماه مورد اشاره یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۱۶ تن کالای اساسی، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۰۲ تن کالای فلزی، ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۲۰ تن کالای ساختمانی و مواد معدنی، ۳۴ هزار و ۵۳۸ تن ماشین آلات، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزار آلات، ۴۵۳ هزار و ۳۰۱ تن کود و مواد شیمیایی، ۵۶ هزار و ۸۳۰ تن منسوجات چرم، پوشاک، الیاف، کاعذ و چوب، ۴۶۲ هزار و ۷۸۲ تن خرده بار و متفرقه، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۴۱ تن کالای کانتینری و ۳ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۲۳ تن فرآورده‌های نفتی در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است.

مردادماه سال گذشته مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور ۱۰ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۴۸ تن بود.  تخلیه و بارگیری کالا طی ۳۱ روز مردادماه امسال در مقایسه با مردادماه سال گذشته حاکی از رشد ۱۱.۱ درصدی دارد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا