اقتصادی

واگذاری ۷ میدان نفتی ایران به سرمایه‌گذار خارجی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: میادین شادگان، کوپال، آبان، پایدار غرب، دال‌پری، پایدار شرق و چشمه خوش، ۷ میدان نفتی است که سرمایه‌گذاران آن خارجی هستند.

به گزارش روند بازار، محسن خجسته‌مهر اظهار داشت: همانطور که وزیر امور اقتصاد و دارایی اشاره داشتند، بخش نفت با ۴.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی کارنامه قابل‌توجهی دارد.

وی افزود:هم‌اکنون ۷ میدان نفتی با سرمایه‌گذاری خارجی درحال توسعه هستند.

معاون وزیر نفت درپاسخ به‌اینکه این ۴.۸ میلیارد دلار در کدام میادین نفتی کشور جذب شده، گفت: میادین شادگان، کوپال، آبان، پایدار غرب، دال‌پری، پایدار شرق و چشمه خوش، ۷ میدان نفتی است که سرمایه‌گذاران آن خارجی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه “با کشورهای مختلفی قرارداد نفتی امضا کرده ایم و یا در حال مذاکره برای امضای قراردادهای جدید نفتی هستیم، گفت: شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری تمامی شرکت‌های ایرانی و خارجی در پروژه‌های نفتی استقبال می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های خوب سرمایه‌گذاری در این حوزه، پیش‌بینی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای جدیدی در دولت سیزدهم، با شرکت‌های داخلی و هم با شرکت‌های خارجی به امضا برسد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا