اجتماعی

آخرین اخبار از اومیکرون / از قله پیک ششم کرونا عبور کردیم؟

بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت گفت: «احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم. امیدواریم روند کاهشی مبتلایان همچنان استمرار پیدا کند.».

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اومیکرون همچنان در کشور می‌تازد. روز گذشته هم ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. اما آیا روند ابتلا و فوتی کرونایی در کشور کاهشی است؟

از قله پیک ششم عبور کردیم


بر اساس گزارش وزارت بهداشت روز گذشته حدود ۱۳ هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از این تعداد ۲۲۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: «احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم. امیدواریم روند کاهشی مبتلایان همچنان استمرار پیدا کند.».

او همچنین درباره عملکرد ایران برای اومیکرون گفت: «آنطور که آمارها نشان می‌دهد، در این پیک نسبت به سایر مناطق دنیا وضعیت بهتری داشتیم.». پیش از این هم بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفته بود که «ایران در مقابله با بیماری کرونا در دنیا جز ۱۰ کشور برتر و در منطقه اول است.». (ایسنا)

مرگ‌ومیر تا ۲ هفته آینده بالاتر می‌رود


اما یک عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، اخیرا گفت که موارد مرگ‌ومیر بالاتر هم می‌رود. مسعود مردانی به ایرنا توضیح داد: «موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کروتا تا دو هفته آینده بالاتر می‌رود و پیک اومیکرون به بالاترین حد شیوع می‌رسد.».

او افزود: «حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد مرگ‌ومیر روزانه افراد کرونایی مربوط به سویه دلتاست. مابقی موارد به دلیل ابتلا به اومیکرون است. اکنون در پیک این سویه هستیم و تعداد زیادی از افراد در گروه‌های سنی مختلف در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.».

کمبود تخت آی‌سی‌یوی کودکان


موج ششم کرونا به سرعت شهرهای زیادی را درگیر کرد. کرونا در کشور روزانه جان بیش از ۲۰۰ نفر را می‌گیرد. در همین حال کمبود تجهیزات و تخت آی‌سی‌یوی کودکان مورد انتقاد برخی از متخصصان و مقامات بهداشتی است.

پیش از این عبدالله کریمی، رئیس بخش عفونی و کووید بیمارستان کودکان مفید تهران و رئیس پژوهشگاه سلامت و مرکز تحقیقات عفونی به تجارت‌نیوز گفت: «تخت‌های آی‌سی‌یو ‌و ویژه کودکان در کشور فوق‌العاده کم است. به طور کل آنطور که باید به کودکان پرداخته نشد چون می‌گفتند کودکان کمتر با کرونا درگیر می‌شوند.».

این در حالی است که بارها مقامات بهداشتی از افزایش ابتلای کودکان به اومیکرون در موج ششم گفتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا