اقتصادی

آخرین خبر از تعطیلی مدارس / «مجازی هم می‌توان درس خواند»

با شیوع اومیکرون بارها متخصصان و مقامات بهداشتی از افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا گفته‌اند. با این حال تعطیلی مدارس همچنان مورد بحث است. در همین مورد برخی از خانواده‌ها با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌گویند باید کلاس‌ها غیرحضوری شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود افزایش شمار مبتلایان به اومیکرون در کشور هنوز تکلیف برخی از مدارس نامشخص است. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش هم درباره تعطیلی مدارس گفت که اصل را بر اقتضائات و شرایط هر منطقه گذاشته‌ایم.

مسئولان منطقه برای تعطیلی مدارس تصمیم بگیرند

تاکنون برخی از متخصصان و مقامات بهداشتی نسبت به ابتلای کودکان و نوجوانان به ویروس کرونا هشدار داده‌اند. اخیرا نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت ۲۰ درصد از مبتلایان کودکان هستند.

در همین حال صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورشدرباره تعطیلی مدارس گفت: «مسئولان هر استان برحسب شرایط، تصمیم‌گیری می‌کنند که مدارس حضوری، مجازی یا ترکیبی از هر دو روش باشد.»

او ادامه داد: «مدارس در برخی مناطق روستایی ما حضوری هستند. در برخی مدارس نیز دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی و در پاره‌ای مناطق نیز کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.»

اصرار بر مدارس حضوری اشتباه است

باوجود تاکید متخصصان بر تعطیلی مدارس اما همچنان برخی از دانش‌آموزان باید در مدارس حضور یابند. حمید عمادی کوچک، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی نیز به ایسنا گفت: «این کار اشتباهی است که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم اصرار بر حضوری کردن کلاس‌ها و امتحان‌ها دارند.»

او همچنین گفت: «ما چوب این موضوع را خوردیم و باز هم خواهیم خورد. نمی‌دانم چرا در این زمینه مسئولان مربوطه کوتاه نمی‌آیند.»

«جان فرزندان مهم‌تر است»

حضوری بودن مدارس باعث نگرانی برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد. آنها بر تعطیلی مدارس تاکید می‌کنند تا خطر ابتلای دانش‌آموزان به اومیکرون کاهش یابد. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

«اگر مدرسه‌ها را باز نمی‌کردند اینقدر ویروس زیاد نمی‌شد. فرزندان من از همین مدرسه رفتن مریض شدند.»

«این مدارس را ببندید. مجازی هم می‌توان درس خواند. جان فرزندان مهم‌تر است.»

«بیشتر کسانی که می‌گویند مدارس حضوری شود، مدارسشان تاکنون حضوری نبوده. عمق فاجعه را نمی‌دانند. مدرسه ما حضوری شد، فقط در کلاس ما ۱۷ نفر کووید گرفتیم. هیچ فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود و هیچ پروتکلی را رعایت نمی‌کنند. این کار فقط ما را عقب می‌اندازد.»

«فرزند من فقط یک روز رفت گلودرد گرفت. دو سال سرما نخورده بود.»

«مدارس را حضوری نکنید. دانش‌آموزان ابتدایی چه می‌ دانند. در کلاس من همه کرونا گرفتند. خواهش می‌کنم به فکر باشید.»

«الان عصر، عصر تکنولوژی است. همه باید به‌روز باشیم.»

«خواهش می‌کنم حداقل مدارس ابتدایی را تعطیل کنید. ما پدر و مادرها را از استرس نجات دهید.»

مرگ ۷ کودک مبتلا به کرونا

در روزهای گذشته مرگ هفت کودک بر اثر ابتلا به کرونا تائید شد. پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایسنا گفت: «از ابتدای شیوع امیکرون تا امروز، سه کودک جان خود را از دست دادند.»

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: «چهار نفر از کودکان مبتلا به کرونا در قم طی دو ماه گذشته جان خود را از دست دادند.» (ایرنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا