اقتصادی

آغاز به کار نخستین بانک ایرانی در سوریه

رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از راهبرد‌های مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشور‌های همسایه، جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات پولی است.

به گزارش روند بازار، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه گفت: افزایش مناسبات بانکی، تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و شبکه کارتی ایران و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه با سوریه اظهارداشت: یکی از راهبرد‌های مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشور‌های همسایه، جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات پولی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دمشق – تهران گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادی – تجاری و استفاده از ارز‌های ملی در بستر همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران، حتما تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

رئیس بانک مرکزی سوریه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه بانکداری الکترونیک، خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور به منظور افزایش همکاری‌های فناورانه در عرصه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا