اقتصادی

همکاری‌های ریلی ایران و ترکیه افزایش می‌یابد

مدیرعامل راه‌آهن از سفر خود برای دیدار با مدیرعامل راه‌آهن ترکیه با هدف ایجاد تفاهمات جدید در زمینه مسافری و افزایش تبادلات واگن در مرز رازی خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به ترکیه با بیان اینکه این کشور همسایه غربی ما و از طریق مرز رازی دروازه کشورمان به اروپا است، گفت: در این زمینه، مسیر تمام ریلی می‌تواند هم در بحث مسافر که در سنوات گذشته داشتیم و هم بحث بار، مطرح باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: میزان بار عبوری از مرز رازی چه در بحث ترانزیتی و چه در بحث صادرات واردات، در سال‌های گذشته عدد کمی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد در دیدار با مدیر عامل راه آهن ترکیه و با تفاهماتی که خواهیم داشت، بتوانیم هم به لحاظ برقراری قطار مسافری بین دو کشور و هم از نظر افزایش تبادلات واگن در مرز رازی و بحث ترانزیت صادرات و واردات بین ایران و ترکیه، قدم خوبی برداریم.

 به نقل از: وزارت راه و شهرسازی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا