اقتصادی

ترخیص حدود یکهزار خودروی خارجی از بندرعباس

معاون رییس جمهور و رییس سازمان استاندارد ایران از روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی خارجی وارداتی از گمرک شهید باهنر بندرعباس و تطبیق این خودروها با شاخص‌های استاندارد خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، مهدی اسلام پناه روز یکشنبه در بازدید از گمرک شهید باهنر بندرعباس افزود: همه این یک‌هزار دستگاه خودروی خارجی را اظهار می‌کنند و پس از اظهار، بلافاصله کارشناسان بازرس، مابه التفاوتی که به تولید می‌دهند، دستور ترخیص این خودروها داده می‌شود.

وی بیان کرد: با ترخیص این خودروها، هم فضای گمرک شهید باهنر بندرعباس آزاد می‌شود و هم اینکه به تنظیم بازار خودرو کمک خواهد شد.

رییس سازمان استاندارد ایران اظهار امیدواری کرد: محموله‌های بعدی خودرو نیز با همین کیفیت با شرایط تسهیل شده، وارد کنیم و در این زمینه بخشنامه‌های لازم صادر شده که این خودروها در گمرگ نمانند.

در سه ماه سال جاری بیش‌از یکهزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو از طریق بندر شهید باهنر وارد کشور شد.

بندر شهید باهنر از بنادر چندمنظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور محسوب می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا