ورزش

آماری که می‌گوید استقلال امشب برنده است

تیم فوتبال استقلال تهران این شانس را دارد تا با شکست الاهلی عربستان راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا شود.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین؛ تیم فوتبال استقلال تهران در حالی عصر امروز قرار است به مصاف تیم الاهلی عربستان برود که چاره ای جز برد مقابل نماینده قدرتمند سعودی ندارد. آبی ها برای اینکه دومین تیم صعودکننده از گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشند، باید الاهلی را ببرند و حواسشان باشد که کارت زرد و قرمز نگیرند تا درنهایت بتوانند بالاتر از الشرطه عراق در جدول مسابقات قرار بگیرند.

تیم فوتبال استقلال تهران

با این حال چیزی که آبی ها را به برد در بازی امروز امیدوار می کند، آمار قابل قبولی است که در تقابل های پیشین مقابل الاهلی عربستان از خود به جای گذاشته اند. به جز شکست در دیدار رفت این فصل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال دو بار دیگر با الاهلی دیدار کرده که به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ باز می گردد.

فصلی که آبی ها با هدایت صمد مرفاوی موفق شدند در گروه A آن رقابت ها، در هر دو دیدار رفت و برگشت، تیم قدرتمند الاهلی عربستان را شکست بدهند.در دیدار رفت آن سال، استقلال در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۸ موفق شد در خاک عربستان و در ورزشگاه جده، با دو گلی که فرهاد مجیدی به ثمر رساند، با نتیجه ۲-۱ میزبان خود را شکست دهد.

در دیدار برگشت هم که با حضور ۶۴ هزار هوادار استقلال در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ در استادیوم آزادی برگزار شد، آبی پوشان موفق شدند با گل های سیدمهدی سیدصالحی و امیرحسین صادقی، نتیجه بازی رفت را تکرار کنند و یک بار دیگر با نتیجه ۲-۱ از سد الاهلی بگذرند و در نهایت راه خود را برای صعود به مرحله بعدی هموار کنند.

اتفاقی که هواداران استقلال یک بار دیگر امیدوارند چهارشنبه شب رخ بدهد و شاگردان مجید نامجومطلق با کسب سومین برد خود در تاریخ تقابل های رودررو مقابل الاهلی، بتوانند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا