اجتماعی

آمار جهانی کرونا؛ ژاپن همچنان رکورددار فوتی‌های روزانه

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۹۱ هزار و ۱۲۵ بیمار نیز تایید شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی “ورلداُمتر”، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۳۱۷ نفر را گرفته و ۷۴ هزار و ۲۴۷ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است.

همچنین ژاپن با ثبت ۱۰۷ فوتی بیشترین تعداد مرگ کرونایی را طی ۲۴ ساعت گذشته در جهان گزارش کرده است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان
۱ایالات متحده۱۰۴,۹۸۶,۰۹۸۱,۱۴۲,۵۹۵
۲هند۴۴,۶۸۵,۰۳۷۵۳۰,۷۶۱
۳فرانسه۳۹,۵۸۹,۲۹۲۱۶۴,۷۱۲
۴آلمان۳۸,۰۰۲,۶۱۱۱۶۷,۲۸۹
۵برزیل۳۶,۹۸۷,۶۸۲۶۹۸,۰۴۷
۶ژاپن۳۳,۰۹۰,۹۳۲۷۱,۶۸۶
۷کره جنوبی۳۰,۴۳۳,۸۹۵۳۳,۸۶۵
۸ایتالیا۲۵,۵۴۷,۴۱۴۱۸۷,۸۵۰
۹انگلیس۲۴,۳۴۱,۶۱۵۲۰۶,۲۴۶
۱۰روسیه۲۲,۱۶۶,۶۳۵۳۹۵,۷۹۹

بنابر این آمار همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۶ هزار و ۴۷۰ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۸۰۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

خبرنگار: جواد فرج‌الهی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا