اقتصادی

آمار میزان خرید تضمینی گندم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که این میزان ۲ برابر سال ۱۴۰۰ است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، بنابر آمار ۶۲ هزارمیلیارد تومان معادل ۴۸ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

هاشمی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد که این میزان ۲ برابر خرید تضمینی ۱۴۰۰ است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم آنکه حدود یک ماه دیگر فصل کشت آغاز می‌شود، اما کشاورزان برای بذر‌های امسال هیچ گونه وجهی دریافت نکردند و اکنون بدنبال آن هستند که گندم تولیدی را پس بگیرند.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با اصلاح قیمت خرید تضمینی و اعلام مناسب قیمت برای سال زراعی جدید، تولید گندم در سال آینده به ۱۴ میلیون تن برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا