اقتصادی

خط‌ و نشان استاندارد برای تولیدکنندگان خودرو‌های سنگین

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجباری شدن ترمز اضطراری و سیستم هشدار انحراف برای خودروهای سنگین گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده‌ایم که به سراغ جایگزین بروند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مهدی اسلام‌پناه» افزود: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازه زمانی مشخصی دارد و نمی‌توان خودرویی که ۵۰ تا ۷۰ سال پیش تولید می‌شده است را همچنان با همان ساختار تولید کرد.

وی اضافه کرد‌: برخی از بن‌سازه‌های (پلتفرم‌های) خودرو‌های سنگین نظیر کامیون ۱۹۲۴ که در شرکت ایران‌خودرو دیزل تولید می‌شود باید ارتقا یابد و البته در خصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد؛ زیرا ممکن است حتی با ارتقاء بن‌سازه نیز نتواند استاندارد‌های اجباری را دریافت کند‏‏ و در این صورت باید خودروی باری دیگری را جایگزین آن کنند.

اسلام‌پناه گفت: ترمز اضطراری را برای خودرو‌های سنگین اجباری کردیم‏. همچنین سیستم هشدار انحراف و سیستم کنترل پایداری هم جزو استاندارد‌های اجباری در خودرو‌های سنگین است و تولیدکنندگان ملزم به رعایت این موارد هستند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد نمی‌تواند از تجهیزات مربوط به ایمنی و پایداری خودرو چشم‌پوشی کند و این موارد حداقل‌هایی هستند که برای تولید هر نوع خودرو باید رعایت شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ما باید به دنبال رشد تولیداتی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند و حتی قابلیت صادرات داشته باشند. اینکه از بازار انحصاری سوء استفاده کنیم و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مصرف‌کننده و بازار فقط به دنبال عرضه محصول باشیم در واقع به مصرف‌کننده ظلم کرده‌ایم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا