اجتماعی

واردات واکسن کرونا به ۲۷ میلیون دز رسید

گمرک جمهوری اسلامی ایران، تازه‌ترین آمار از واردات واکسن کرونا را اعلام کرد که بر اساس آن حدود ۲۷ میلیون دز واکسن از ابتدا تاکنون به کشور وارد شده است. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس آمار گمرک از تاریخ پانزدهم بهمن سال گذشته تا پایان مرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۴۰ محموله واکسن کووید ۱۹ وارد کشور شده ​که پس از انجام فوری تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره و بانه روزی و از پای پرواز، بطور مستقیم تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.

بر این اساس، کل ورودی محموله واکسن کرونا از ابتدا تا ۳۱ مرداد تعداد ۱۴۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۲ هزار و ۵۲۶ تن و به ارزش ۴۲ میلیون و ۴۷۴ هزار یورو بوده است.

آمار تفکیکی گمرگ جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد در این بازه زمانی ۲۲ محموله سرم چینی سینوفارم به میزان ۲۰ میلیون و ۱۳۰ هزار دوز، واکسن استرازنکا از مبداء ژاپن ۳ محموله به میزان ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز و از مبداء روسیه ۱ محموله به میزان ۳۱۵ هزار دوز، واکسن روسی اسپوتنیک ۱۱ محموله به میزان ۱ میلیون و ۴۵ هزاردوز، واکسن کواکس از مبدا ایتالیا و کره جنوبی هر کدام ۱ محموله به ترتیب به میزان یک میلیون ۴۵۲ هزار دوز و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز و واکسن هندی بهارات ۱ محموله به میزان ۱۲۵ هزار دوز وارد کشور شده است.

بر این اساس مجموع دوز واکسن وارد شده به کشور از نیمه بهمن ماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال, ۲۶ میلیون و ۶۷۹ هزار ۶۱۰ دوز بوده است (خبرگزاری صدا وسیما).

نگرانی مردم از خرید واکسن به جعل پیامک نوبت‌دهی رسید

این اخبار در حالی اعلام می‌شود که روند واکسیناسیون عمومی کند است و برخی از مشاغل فعلا زودتر از گروه‌های سنی واکسینه می‌شوند. بیمارستان‌ها پر و آمار فوتی‌ها نیز بالا. وضعیتی که برخی را نگران کرده تا به هر روشی شده واکسن تزریق کنند، از جمله جعل کردن پیامک نوبت‌دهی واکسن.

اگرچه سرپرست مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت جلوی واکسیناسیون با پیامک جعلی گرفته شده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنور ادامه دارد.

واکسیناسیون گروه‌های سنی بعد از چند هفته بالاخره به متولدین ۱۳۵۰ رسید. روند ابتلا و فوتی به کرونا صعودی است. بسیاری از بیمارستان‌ها یا تخت خالی ندارند یا اکسیژن. وضعیتی که نگرانی زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از بازار آزاد واکسن می‌خرد و آن یکی سعی می‌کند خود را در یکی از گروه‌های شغلی اعلام شده جا دهد تا زودتر واکسینه شود. اما برخی هم راهکار زودتر واکسینه شدن را در دستکاری پیامک واکسیناسیون وزارت بهداشت دیدند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۶ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۸۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۱۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۹۹ دُز رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر رسید (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا