اجتماعی

آمار کرونا در ایران ۳ شهریور ۱۴۰۰ / رکوردزنی ابتلا در تیر و مرداد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۶۶۹ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. از سوی دیگر، یک مقام مسئول گفت: بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کرونایی کشور مربوط به ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و شش میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

در شبانه‌روز گذشته با تزریق ۷۶۴۱۸۵ دُز واکسن کرونا در کشور، رکورد واکسیناسیون روزانه دوباره شکسته شد.

از دیروز تا امروز ۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۸۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون چهار میلیون ۲۰ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۷۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

رکوردزنی کرونایی‌ها در تیر و مرداد

در همین رابطه، رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری گفت: بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کرونایی کشور مربوط به بیماران در دو ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده؛ به طوری که آمار بیماران جدید کشور از ۲۷۹ هزار نفر در خرداد، به ۵۲۸ هزار نفر در تیر و یک میلیون و ۵۳ هزار نفر در مرداد رسیده است.

محمد جواد دهقانی در این خصوص توضیح داد: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می‌دهد که این میزان بیمار جدید در یک ماهه مرداد، بیشترین میزان ممکن در طول یک سال و نیم گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ایران از این نظر در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آمار بیماران جدید مرداد در کشور انگلیس ۸۹۰ هزار نفر، ایتالیا برابر با ۱۸۲ هزار نفر، روسیه برابر با ۶۹۲ هزار نفر، فرانسه ۶۸۶ هزار نفر و اسپانیا ۵۲۱ هزار نفر گزارش شد.

آمار فوتی های ماهانه ایران

دهقانی گفت: آمار فوتی ماهانه ایران در خرداد چهار هزار و ۷۷۱ نفر، تیرماه پنج هزار و ۹۸ نفر و در مردادماه با افزایش بیش از ۲.۵ برابری به ۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافت و از این نظر، در میان کشورهای همزمان در جایگاه چهارم قرار گرفت. میزان فوتی در مردادماه در همه کشورها همزمان به جز برزیل (۲۷ هزار و ۴۴۰ نفر)، روسیه (۲۴ هزار و ۵۴۳ نفر)، آمریکا (۱۸ هزار و ۸۸۶ نفر) و ایران (۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر) زیر سه هزار نفر بوده است. بر این اساس تا پایان مردادماه کل جمعیت فوتی کشور به ۱۰۲ هزار نفر رسید.

وی افزود: میزان کل جمعیت بیماران در ایران با افزایش ۵۲۸ هزار نفر بیمار جدید در تیرماه به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در مرداد ماه با افزایش یک میلیون و ۵۳ هزار نفری به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار نفر رسید (ایرنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا