سیاسیفرهنگی

آموزش و پرورش نباید با نگاه اقتصادی خصوصی شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی کادرسازی و تربیت نیروی کشور باشد و نمی‌تواند با نگاه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با رادیو فرهنگ به تشریح برنامه‌های خود در انتخابات پرداخت و در پاسخ به سوالی درباره اینکه الگوی دولت شما در حوزه اقتصاد-فرهنگ چیست؟، گفت:سخن اول، اقتصاد در خدمت فرهنگ و سخن دوم هم فرهنگ در خدمت اقتصاد است.

وی افزود: دربخش اقتصاد در خدمت فرهنگ براین باورم که تمام سازوکارهای اقتصادی برای ارتقاء فرهنگ جامعه باید به کار گرفته شود، از این رو در حوزه‌ای همچون آموزش و پرورش بودجه‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: هم باید کیفیت آموزش افزایش یابد و هم عدالت آموزشی باید پیش رود.

رئیسی اظهار داشت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که برخی مدیران به جای تمرکز بر مسئولیت خود و اجرای سند تحول بنیادین، به مدرسه‌داری شخصی روی می‌آورند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی کادرسازی و تربیت نیروی کشور باشد و نمی‌تواند با نگاه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با طرح این پرسش که چرا باید پدری به فرزندش بگوید برو یاد بگیر که یک شبه پول‌دار شوی؟،اظهار داشت: وقتی رانت و فساد رواج پیدا کند ارزش واقعی کار دانسته نمی‌شود. ما در روز اول دولت پایان رانت و فساد را اعلام خواهیم کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه از انتقاد هنرمندان نباید واهمه داشت،تصریح کرد: زبان هنر گاهی زبان تیزی است که باید با آن به گفتگو نشست و از آن استقبال کرد.

وی تاکید کرد: بر خلاف تصور عمومی، بسیاری از هنرمندان وضع مالی خوبی ندارند. دولت باید برای حمایت از هنرمندان هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ مالی به میدان بیاید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا