کسب و کار

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران [۱۰۰% عملی]

طی سال های گذشته با توسعه فناوری و پیشرفت تکنولوژی تعاملات مجازی افراد استفاده از انواع پلت فرم های مجازی جایگاه ویژه ای در میان عموم مردم پیدا کرده است. یکی از فضاهایی که در سال های اخیر به آن بسیار پرداخته شده است ، یوتیوب است. این شبکه مجازی دنبال کنندگان بسیاری را به خود جذب کرده و بسیاری در آنجا شروع به فعالیت کرده اند. این فضا با بازدید کاربران به مدیران خود پول هایی را واریز می کنند و دیگر مانند اینستاگرام ، تلگرام و… نیاز به گرفتن تبلیغ برای درآمدزایی نمی باشد.

اگر می خواهید شما هم در این فضا به کسب درآمد بپردازید ، تا انتها ما را همراهی کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که شروع فعالیت در یوتیوب امری بسیار سخت و نشدنی است. باید بگویم که برای شروع تولید محتوا در یوتیوب فقط باید چند ماه اول را آموزش ببینید و سپس به سراغ موضوع های جذاب بروید تا کاربران زیادی را خود جذب کنید. افرادی هستند که با فعالیت ۶ ماهه در یوتیوب به درآمد های بیشتر از ۱۰۰ میلیونی نیز رسیده اند.

 حالا سوالی که پیش می آید این است که کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو امکان پذیر است؟ یوتیوب یکی از جدید ترین روش های درآمد زایی در اینترنت است که به تازگی در ایران باب شده و افراد زیادی درحال تولید محتوا و در نتیجه کسب درآمد از یوتیوب هستند. میزان درآمد ماهانه از یوتیوب ثابت نیست و بستگی به موضوع و نوع فعالیت شما دارد. اگر می خواهید که بدون ویدیو در یوتیوب فعالیت داشته باشید ، کار شما سخت خواهد بود ، چون که کاربران به دنبال ویدیو های جذاب هستند. شما می توانید در این فضا ویدیو های آموزشی ، فان ، درسی ، نقد و بررسی ، پوشش خبری ، معرفی مکان های گردشگری و… با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و توجه آنها را جلب کنید.

کسب درآمد از یوتیوب برای چه کسانی مناسب است؟

تولید محتوا در یوتیوب می تواند به شغل اصلی شما تبدیل شود اما قبل از شروع فعالیت خود باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید و ببینید که این شغل مناسب شما است یا خیر.

بسیاری از افرادی که وارد فضای یوتیوب می شوند ، نمی توانند با سختی های این حرفه کنار بیایند و همین موضوع باعث می شود که این شغل مناسب همه افراد نباشند. کسانی در یوتیوب موفق می شوند که دارای صبر بالایی هستند و هر روز به دنبال ایده های جدید میگردند.

یکی از راه هایی که بتوانید تشخیص دهید این شغل برای شما مناسب است یا خیر ، این است که تست های شخصیتی را بر روی خود انجام دهید و یا اگر علاقه به این تست ها ندارید باید بررسی کنید که تا چه میزان می توانید با کاربران تعامل داشته باشید ، چرا که در یوتیوب باید دائما ویدیوهای با کیفیت تولید کنید تا مخاطب همراه شما باشد.

یوتیوب برای چه محتوایی هزینه پرداخت می‌کند؟

یوتیوب برای چه محتوایی هزینه پرداخت می‌کند؟

با توجه به موارد گفته شده ، دراینجا می خواهیم به محتواهایی که برای یوتیوب جذاب است و به آنها هزینه پرداخت می کند ، بپردازیم.

  • ویدیو های آموزشی
  • ویدیو های درسی
  • ویدیو های پوشش خبری
  • ویدیو های نقد و بررسی
  • ویدیو های طنز
  • ویدیو های معرفی مکان های گردشگری
  • ویدیو های معرفی محصول و رویداد

اگر می خواهید در یوتیوب به درآمد برسید ، لازم است تا مراحل بالا را انجام دهید و به درآمد معقولی دست پیدا کنید. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که در سال های اخیر یوتیوب به ازای بیشتر دیده شدن ویدیو ها مبالغ بیشتری را پرداخت می کند. مثلا برای هر ۴۰۰۰ ساعت در یک سال مبلغ قابل توجه ای را پرداخت می کند ، به این صورت که ویدیو شما در یک سال باید ۴۰۰۰ بیننده داشته باشد. اگر بتوانید که به صورت ماهانه و یا سالانه مخاطبان زیادی را همراه خود داشته باشید ، یوتیوب نیز درآمد فوق العاده را به شما می دهد.

یوتیوب برای چه محتواهایی هزینه پرداخت نمی کند؟

ویدیو های کپی شده از جاهای دیگر

اگر شما ویدیو های زیادی را از جاهای دیگر کپی می کنید و در سایت خود قرار می دهید ، بعید است که به نتیجه خاصی برسید. چرا که هنگام تسویه یوتیوب به آنها می گوید که مطالب شما در صد ها پیج و کانال های دیگر وجود دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به شما هزینه ای پرداخت کنیم.

ویدیو ها و صداهای دارای حق کپی رایت

از جمله مهم ترین قوانین یوتیوب برای تولید محتوا این است که اگر شما ویدیو را تولید می کنید و روی آن آهنگی قرار دادید که آن آهنگ دارای حق کپی رایت است ، احتمال زیاد توسط یوتیوب جریمه می شوید. مطلع شدن گوگل از کپی رایت به دو صورت است:

در حالت اول تولید کننده اصلی آن آهنگ از شما به یوتیوب شکایت می کند و گوگل کل هزینه ای که از آن ویدیو باید به شما داده می شد را به آن شخص می دهد.

در حالت دوم گوگل متوجه کپی رایت شما می شود و به دنبال تولید کننده اصلی می گردد تا پول را به آن پرداخت کند.

محتوای خشن و آزاردهنده

بسیاری از افرا سعی می کنند تا ویدیو های خشن و نا مناسب در این پلتفرم بارگذاری کنند و از این طریق از یوتیوب هزینه ای دریافت نمایند که این روش جوابگو نیست و یوتیوب مخالفت زیادی با چنین ویدیو ها می کند.

اگر شما از این ترفند نادرست استفاده کنید ، درابتدا یوتیوب به شما تذکر می دهد و اگر شما به این کار ادامه دهید ، یوتیوب دسترسی شما را برای همیشه مسدود خواهد کرد.

به طور کلی سعی کنید تا قوانین یوتیوب را برای تولید محتوا به صورت کامل مطالعه کنید تا با چنین محدودیتی آشنایی کاملی پیدا کنید.

۵ قدم تا تولید یک محتوای جذاب در یوتیوب

برای اینکه بتوانیم یک محتوای اصولی و جذاب را در یوتیوب بارگذاری کنیم ، نیاز است تا از چند قوانین و اصول بهره بگیریم. این اصول به قرار زیر هستند:

سئو را یاد بگیرید

یادگیری سئو برای هر یوتیوبر ضروری است. شما با یادگیری سئو می توانید ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر می کنید را به صفحه اول گوگل برسانید تا ویدئو شما برای افرادی که از طریق گوگل موضوع ویدئوی شما را جستجو می کنند نمایش داده شود و از این طریق بازدید کننده های بسیار زیادی را جذب کنید.

سئو رکن اساسی گوگل و یوتیوب است. برای یادگیری سئو می توانید مطلب آموزش سئو به زبان ساده را مطالعه کنید و بصورت رایگان سئو را یاد بگیرید. همچنین شما می توانید بهترین دوره سئو را در این سایت مشاهده کنید و بدانید کدام دوره ها شما را سریعتر به یک مدیر سئو حرفه ای تبدیل می کند.

ویدیو های با کیفیت تولید کنید

برای تولید ویدیو های با کیفیت نیاز به یک دوربین قوی و نورپردازی حرفه ای دارید. ممکن است تهیه این ابزار برای شما کار راحتی نباشد ، بنابراین می توانید با دوربین موبایل خود شروع کنید و در یک مکان روشن قرار بگیرید.

موضوع های خود را دسته بندی کنید

برای تولید محتوا در یوتیوب باید موضوعات خود را شناسایی کرده و آنها را دسته بندی کنید. شما می توانید ویدیو های سرگرمی ، آموزشی و یا هر مدل آموزشی که دوست دارید در یوتیوب به اشتراک بگذارید و آنها را به قطعه های کوچک تقسیم کنید.

دسته بندی محتوای موضوعات یکی از مهم ترین کارهایی است که باید قبل انتشار ویدیو خود در یوتیوب انجام دهید. دقت داشته باشید که ویدیو های به هم ریخته و بدون نظم نمی تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.

زمان ویدیو های خود را کوتاه درنظر بگیرید

هر چقدر ویدیویی که تولید می کنید کوتاه تر باشد ، قطعا بازدهی آن بهتر است. از درج کردن ویدیو های دو و یا سه ساعته پرهیز کنید ، چون به شدت مخاطب را خسته می کند. سعی کنید تا محتوای خود را بین ۳ تا ۲۰ دقیقه برای همراهان خود ارائه دهید.

گروه مخاطبان خود را شناسایی کنید

سعی نکنید همه کاربران یوتیوب را به خود جذب کنید. چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید ، افراد زیادی هستند که با موضوعات شما ارتباط برقرار نمی کنند ، به همین سبب باید به دنبال مخاطبان خاص حرکت کنید و آنها را جذب خود نمایید. با این کار تعامل بهتری ایجاد کردید و نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.

فعالیت خود را در یوتیوب محدود نکنید

اگر تمام فکر و ذهن شما یوتیوب باشد ، ممکن است سایر فرصت های ارزشمند زندگی خود را از دست بدهید. وقتی شما یک محتوای استاندرارد و با کیفیت را در یوتیوب بارگذاری می کنید ، باید آن را در تمام پلتفرم های شبکه اجتماعی نیز به نمایش بگذارید تا مخاطبان هیچکدام از آنها را از دست ندهند.

چگونه می توان با یوتیوب تسویه کرد؟

با توجه به فیلتر بودن یوتیوب در ایران ، بحث تسویه درآمد آن برای ایرانیان به معضل بزرگی تبدیل شده است. البته که باز هم جای مشکلی نیست ، چون ایرانیان راه هایی برای دور زدن تحریم پیدا کرده اند.

برای تسویه با یوتیوب بهتر است که اگر شخصی را خارج از کشور دارید ، از او برای تسویه کمک بگیرید. به طوری که او اول کانال یوتیوب را ایجاد کند و بعد شما را به عنوان یکی از مدیران کانال معرفی کند. در این صورت تمام وظایف فعالیت در کانال برعهده شما خواهد بود ، اما چون آشنای خارج از کشورتان کانال را ایجاد کرده است ، او باید برای تسویه اقدام کند.

درآمد به حساب آن شخص واریز می شود و او نیز می توانید از طریق صرافی مبلغ مورد نظر را به حساب شما در ایران واریز کند. اگر چنین شخص قابل اعتمادی در خارج از کشور دارید ، همه چیز قانونی پیش می رود.

مشکل وقتی پیش می آید که چنین شخصی برای شما در دسترس نباشد. در این صورت باید از سرور مجازی اقدام کنید که ریسک بسیار زیادی دارد ، چون باید برای فعال کردن سرور مجازی ، آدرس خارج از کشور وارد کنید و کل فرآیند کانال یوتیوب خود را نیز از همان سرور انجام دهید.

ما این روش را برای شما توصیه نمی کنیم ، اگر یوتیوب بفهمد که شما از سرور مجازی استفاده می کنید ، شما را محدود و یا جریمه خواهد کرد.

بنابراین اگر می خواهید در یوتیوب فعالیت داشته باشید ، بهتر است حتما شخص قابل اعتمادی را در خارج از کشور داشته باشید. می توانید درصدی از درآمد خود را به آن شخص بدهید تا او هم بتواند با شما همکاری داشته باشد.

کلام پایانی

در این نوشتار سعی کردیم تا به نکات درآمد زایی در یوتیوب و فعالیت صحیح در این حرفه بپردازیم ، امیدواریم که مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. شما با بهره گیری از نکات گفته شده می توانید فعالیت خود را در یوتیوب آغاز کنید و سپس به درآمد های نجومی برسید.

ممنون که تا انتها همراه ما بودید ، اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید ، حتما در قسمت کامنت نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

منبع: پلاتیوم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا