کسب و کار

آیا بعد پیکرتراشی میشه باردار شد؟ توصیه‌های متخصص زنان

یکی از عمل‌های جراحی زیبایی برای خلاص شدن از شر چربی‌های موضعی لیپوماتیک است. این عمل جراحی زیبایی توسط پزشک متخصص با تجربه و با مهارت بالا انجام می‌شود. همه افراد کاندیدای مناسبی برای عمل پیکرتراشی نمی‌باشند.

قبل از اینکه جهت این عمل جراحی اقدام کنید، باید شرایط پوستی و بدنی خود را بررسی کنید. افراد باردار و یا افرادی که قصد باردار شدن در آینده دارند، از تأثیر پیکرتراشی بر بارداری هراس دارند. اگر قصد دارید پس از عمل جراحی پیکرتراشی باردار شوید، باید شرایط بارداری بعد از پیکرتراشی را در نظر بگیرید.

بارداری بعد از پیکرتراشی

پیکر تراشی یا لیپوماتیک یک نوع جراحی پلاستیکی محسوب می‌شود که باعث خواهد شد تا سلول‌های چربی بدن انسان حذف شوند. این عمل زیبایی معمولاً به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به شرایط بدنی روش مناسب آن انتخاب می‌شود. در قسمت شکم بسیاری از چربی‌های آزاردهنده و سرسخت قرار دارند که این نه تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان نیز تبدیل به دغدغه‌ای شده است.

همه افرادی که تمایل دارند تا پیکر تراشی انجام دهند، این دغدغه را دارند که آیا پس از پیکرتراشی می‌توانند باردار شوند یا خیر؟ در این زمینه باید ذکر کرد که حاملگی بعد از پیکرتراشی هیچگونه منعی ندارد. در دوران بارداری بسیاری از خانم‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند، پس بازگشت عمل پیکرتراشی بعد از بارداری و حاملگی دغدغه‌ای به جا است.

در صورتی که در طی دوران بارداری و شیردهی بتوانید از یک رژیم غذایی سالم و اصولی پیروی کنید، چربی‌های شما برگشت ندارد. چربی‌های موضعی بدن توسط پیکر تراشی از بدن خارج شده و این شما هستید که باید با رعایت رژیم و ورزشی اصولی بتوانید وزن خود را به همان شکل نگه دارید. باید درباره بارداری پس از پیکر تراشی به دقت فکر کنید و در این زمینه با جراح پیکرتراشی مشورت نمایید.

 

زمان مناسب برای باردار شدن بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود، اما همانند دیگر جراحی‌های زیبایی باید دوران نقاهت آن را طی کرد. پس از طی کردن دوران نقاهت می‌توانید برای بارداری اقدام کنید. دوران نقاهت برای عملی لیپوماتیک معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است؛ به همین خاطر توصیه می‌کنیم پس از انجام این عمل زیبایی ۶ ماه صبر کرده سپس اقدامات لازم را برای باردار شدن انجام دهید. در این صورت تأثیر پیکرتراشی بر بارداری بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تا پس از ۶ ماه بعد از انجام لیپوماتیک در قسمت شکم التهاب و تورم زیاد را احساس خواهید کرد تا زمانی که این التهاب به صورت کامل بهبود پیدا کند، نباید باردار شوید. برای اینکه دوره نقاهت شما کوتاه‌تر شود، سعی کنید برای لیفت پوست و بهتر شدن نتیجه لیپوماتیک از گن استفاده کنید. برای اینکه تورم قسمت شکم بیشتر نشود، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را به صفر برسانید. به مدت یک ماه به هیچ عنوان سراغ سونا و استخر نروید. سعی کنید ورزش‌های سنگین را نیز تا مدتی انجام ندهید.

سزارین و زایمان بعد از پیکرتراشی

در رابطه با سزارین و زایمان بعد از پیکر تراشی باید ذکر کنیم که این موقعیت از حساسیت بالایی برخوردار است. در این دوران حتماً رژیم غذایی سالمی را پیروی کنید. پیکرتراشی به شما کمک می‌کند که پس از زایمان بتوانید همانند قبل ظاهر خود را حفظ کنید.

 بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پس از انجام این عمل جراحی نباید جهت بارداری اقدام کنند؛ چرا که تأثیر پیکرتراشی بر بارداری غیر قابل کنترل است، این باور کاملاً اشتباه است. بعد از عمل پیکر تراشی بارداری و رشد جنین هیچ تفاوتی با قبل از این عمل جراحی ندارد. تأثیر پیکرتراشی بر بارداری بسیار کم بوده و جنین می‌تواند تمامی مراحل رشد را بدون کوچک‌ترین خطری در رحم مادر طی کند.

انجام همزمان این دو عمل مزایای بسیاری دارد که یکی از مزایای آن این است که بیمار دوره نقاهت هر دو عمل را به صورت همزمان می‌تواند پشت سر بگذارد. البته تنها افراد خاصی می‌توانند به صورت همزمان این دو عمل را انجام دهند. در نظر داشته باشید که تمامی زنان باردار شرایط بارداری بعد از پیکرتراشی را ندارند.

اثر لیپوماتیک بر بارداری

لیپوماتیک تأثیری بر روی حاملگی و همچنین کش آمدن پوست شکم ندارد. به همین دلیل مانع بارداری نمی‌شود؛ چرا که این عمل برای تخلیه چربی‌ها استفاده می‌شود و با عملکرد و کارایی دیگر اعضای بدن کاری ندارد. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند پس از عمل پیکر تراشی برای بارداری اقدام نکنید؛ چرا که برای بسیاری از افراد تأثیر پیکرتراشی بر بارداری غیر قابل کنترل خواهد بود.

در این روش لاغری بر روی پوست هیچگونه برشی ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین بدون بخیه بوده و برای بهبودی نیاز به دوره طولانی مدت ندارد. با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه لیپوماتیک با وجود انجام عمل لیفت پوست، شلی و کشیدگی پوست را احساس نخواهید کرد؛ به همین خاطر به بافت پوست آسیبی وارد نمی‌شود. لیپوماتیک به تخلیه چربی لایه‌های پوستی مربوط بوده و کاری به اعضای شکم و لگن ندارد.

میزان ماندگاری نتایج پیکرتراشی

از جمله تکنیک‌های درمانی مورد استفاده جهت تغییر شکل و حذف چربی‌های اضافی ناشی از اضافه وزن و چاقی می‌توان به عمل پیکرتراشی اشاره کرد. نتایج حاصله از این عمل زیبایی پس از اینکه التهاب‌ها و ورم‌های ایجاد شده کاهش پیدا کنند، قابل مشاهده است. انجام توصیه‌های مراقبتی پزشک معالج در دوران نقاهت پس از انجام جراحی به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاه‌تری نتیجه دلخواه و مطلوب را مشاهده کنید.

 تأثیر پیکرتراشی بر بارداری پس از عمل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و همچنین ورزش‌های سبک و هوازی دارد. تمام این موارد باید زیر نظر جراح و پزشک معالج شما انجام شود تا مشکلی ایجاد نگردد و برگشت عمل پیکرتراشی بعد از بارداری و حاملگی را تجربه نکنید. برای ماندگاری نتایج به هیچ عنوان ورزش و رژیم سالم را فراموش نکنید.

نتیجه عمل ابدومینوپلاستی

 

توصیه مهم پزشکان درباره بارداری بعد از پیکر تراشی

تأثیر جراحی پیکرتراشی بر حاملگی بانوان برای متقاضیان انجام این عمل جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند برای حاملگی و همچنین انجام عمل پیکرتراشی هر چند بدن به صورت کامل از لحاظ تجمع بافت چربی ندارد، اما بهتر است که به ­خاطر تأثیر پیکرتراشی بر بارداری انجام این عمل را به بعد از به دنیا آوردن نوزاد موکول کنید.

در سال‌های اخیر از بانوانی که پس از انجام عمل پیکر تراشی اقدام به بارداری کرده‌اند، گزارشی تهیه شده است که می‌توان ذکر کرد پس از دوران حاملگی چربی‌های تشکیل شده نسبت به قبل بسیار کمتر بوده و این تنها از تاثیر پیکرتراشی بر بارداری است. ناگفته نماند که این عمل جراحی نمی‌تواند مانع تجمع رسوبات چربی اضافه در ناحیه دیگر بدن شود. در دوران بارداری چربی‌ها امکان دارد در قسمت‌های دیگر نفوذ کنند.

نتیجه عمل ابدومینوپلاستی

سخن پایانی

این سوال که آیا پس از انجام پیکر تراشی می‌توان باردار شد یا خیر؟ دغدغه بسیاری از بانوان است. طبق نظر بسیاری از متخصصان پس از انجام پیکر تراشی می‌توان برای بارداری اقدام کرد، اما باید برخی از نکات را در نظر بگیرید.

تأثیر پیکرتراشی بر بارداری مبحث مهمی است که باید قبل از هر اقدامی به آن توجه داشته باشید. پس از انجام پیکراترشی باید ۳ الی ۶ ماه دوره نقاهت را بگذرانید، سپس جهت بارداری اقدام کنید. برخی از افراد می‌توانند به صورت همزمان این دو عمل را انجام دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. سلام من سه سال هست که از اخرین زایمانم میگذره شکمم به شدت شل و افتاده است و میخواهم حتما پیکرتراشی کنم اما نمیدونم بعد از پیکرتراشی بخوام باردار شم و دوباره سزارین کنم به مشکل نمیخورم ؟
    بعد اینکه من بچه کوچیک دارم دوره نقاهت پیکرتراشی چقدر هست میتونم تنهایی از پسش بربیام یا حتما باید کمکی داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا