دانش و فناوری

آیا خودرو جدید هواوی از تسلا مدل S بهتر است؟

مدیرعامل هواوی می‌گوید خودروی لوکسید S7 که در همکاری با چری ساخته می‌شود، در حوزه‌های مختلف بهتر از تسلا مدل S است.

روند بازار – هواوی در همکاری با برند چری قصد دارد حضور پررنگ‌تری در بازار خودروهای برقی داشته باشد. بر اساس گزارش South China Morning Post، اولین خودرویی که نتیجه‌ی همکاری هواوی و لوکسید (زیرمجموعه‌ی چری) است، S7 نام دارد و اواخر نوامبر (اوایل آذر) از راه می‌رسد.

خودروی لوکسید S7 در بخش نرم‌افزار و فناوری‌ها از دانش متخصصان هواوی و در بخش تولید از دانش چری استفاده می‌کند. S7 وارد بازاری می‌شود که در ماه‌های اخیر بسیار پرتلاطم بوده است. امروزه تسلا حرف اول را در بازار خودروهای برقی می‌زند، اما خودروسازان چینی ثابت کرده‌اند که برای موفقیت دست به هر کاری می‌زنند.

ریچارد یو، مدیرعامل کسب‌و‌کار محصولات مصرفی هواوی، می‌گوید لوکسید S7 در حوزه‌های مختلف بهتر از تسلا مدل S خواهد بود. قیمت خودرو لوکسید S7 و مشخصاتی مثل دامنه‌ی حرکت و فناوری‌های استفاده‌شده، فعلاً نامشخص است. برخی از افشاگران می‌گویند لوکسید S7 بر پایه‌ی پلتفرم E0X چری ساخته می‌شود. این پلتفرم مخصوص خودروهای دو موتوره‌ی تمام‌چرخ متحرک (AWD) است.

این نخستین باری نیست که هواوی به حوزه‌ی خودرو علاقه نشان می‌دهد. این شرکت از سال ۲۰۲۱ با برخی از برندهای صنعت خودرو وارد همکاری شده و معمولاً سیستم اطلاعات-سرگرمی خودروها را طراحی می‌کند. هواوی اکنون مالک برند Aito در صنعت خودرو است. اولین خودروی این برند سال گذشته عرضه شد.

منبع: زومیت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا