اقتصادی

احیای برند چرم مغان اولویت اصلی مجتمع صنعتی گوشت اردبیل است

رئیس هیأت مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل از احیای برند چرم مغان در مجتمع صنعتی گوشت اردبیل و احداث واحد سالامبورسازی در این مجتمع خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، یعقوب عزیززاده ۲۲ مرداد در جریان بازدید خبرنگاران از مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با اشاره به اینکه برند چرم مغان یکی از افتخارات استان اردبیل بود، از احیای این برند با راه اندازی واحد سالامبور در مجتمع صنعتی گوشت اردبیل خبر داد.

وی افزود: تنها تولیدکننده سوسیس و کالباس با بند ترال در استان اردبیل هستیم، اما بدلیل کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن برخی محصولات مشابه سایر استانها و ارزان قیمت بودن آن توان رقابت با آنها را نداریم.

عزیززاده از استفاده حداکثری از ضایعات کشتار روز مجتمع خبر داد و گفت: آماده راه اندازی زنجیره تولید مجتمع هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام داده ایم.

وی از تولید روغن صنعتی، سایزبندی و صادرات روده احشام کشتار شده به آلمان جهت روکش سوسیس و کالباس، دایر کردن آسایشگاه دام و میدان دام، کاشت بیش از دو هزار نهال، احداث تصویه خانه فاضلاب خبر داد.

رئیس هیأت مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل خاطرنشان کرد: در حدود ۵۰ درصد کشتار دام استان بصورت بین راهی و غیراصولی است و امکان کشتار حیوان مریض نیز وجود دارد.

عزیززاده با اذعان بر اینکه کل فرآیند کشتار در مجتمع با نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌شود، اظهار کرد: گوشت کشتارگاه ممهور به مهر دامپزشکی است و مردم می توانند از واحدهای فروش مجوزدار شهر خرید نمایند.

وی این مجتمع را نگین صنعتی استان در عرضه محصولات گوشتی یاد کرد و گفت: شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس با ارائه دام زنده خود برای کشتار در مجتمع میتوانند سود چند برابری برای شرکتهایشان رقم بزنند و همچنین باعث کاهش قیمت تمام شده گوشت در استان شوند.

این مقام مسئول استان اضافه کرد: متأسفانه تسهیلات درخواستی ما در بانکها علیرغم پیگیری شرکت همچنان حاصل نشده و میتوانیم با دریافت این تسهیلات بصورت سرمایه در گردش برای توسعه استان از آن استفاده کنیم.

عزیززاده با اعلام اینکه در سال ۱۳۸۰ مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با هدف عدم انتقال دام شمالغرب به مرکز کشور در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با خط کشتار مجارستان احداث شده است، بیان کرد: با اختلاف مالکان دولتی، مجتمع در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد و در حال حاضر این مجتمع شدیداً برای ادامه فعالیت خود نیاز به حمایت مسئولان استان دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا