اجتماعی

مدیرعامل و هیات مدیره چرمشهر تبریز به دادگاه معرفی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، گفت: وظیفه ما در قانون معرفی واحدهاست، از این‌رو در مورد پرونده چرم‌شهر( آلودگی زیست‌محیطی) باید بگویم که این پرونده در حال حاضر نیز در حال بررسی است، مدیرعامل و هیات مدیره چرمشهر تبریز را به دادگاه معرفی کردیم تا این مسأله هر چه سریع‌تر حل شود.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی  امروز در پنجمین روز از سلسله‌ نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله در خبرنگاران اظهار کرد: خرید امکانات رفاهی، موتورخانه و تجهیزات در این ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد از چارت تعیین شده تکمیل و ۵۱ درصد خالی است، گفت: ۲۶۶ نفر مجموع نیروی انسانی است که ۲۳ نفر از آنها نیروی حفاظتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در اقدامات شاخص حوزه توسعه مدیریت، حقوقی و منابع هفت نفر محیط‌بان برای مناطق چهارگانه و یک نفر کارشناس حقوقی استخدام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: تبدیل وضعیت ۹ نفر نیروی شرکتی و کار معین، انعقاد قرارداد برای ۲۰ نفر پرسنل حفاظتی برای خرید خدمت انجام گرفته است.

مشکل خاص محیط زیستی در مس سونگون وجود ندارد

وی در خصوص سایت مس سونگون و مجوز صادر شده برای آن، گفت: با توجه به اهمیت موضوع وارد این موضوع شده و در نهایت جمع‌بندی حاکی از آن است که مشکل خاصی متصور نشدیم و مشکلات موجود نیز با تمهیداتی می‌تواند حل شود.

معرفی مدیرعامل و هیات مدیره چرمشهر به دادگاه

اشتری ادامه داد: وظیفه ما در قانون، معرفی واحدهاست، از این‌رو در مورد پرونده چرم‌شهر( آلودگی زیست‌محیطی) باید بگویم که این پرونده در حال حاضر نیز در حال بررسی است، مدیرعامل و هیات مدیره چرم‌شهر را به دادگاه معرفی کردیم تا مسأله چه سریع‌تر حل شود.

وی گفت: بعد از اینکه من به این سمت آمدم هیچ مجوزی برای واحدهای فولادی داده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی، تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل دور اول سفر، تخصیص ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل دور دوم سفر، هزینه‌کرد ۴۲۵ میلیارد ریال از محل تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای و اعتبارات عمرانی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، تعمیر و تجهیز ۴۰ پاسگاه محیط بانی، ادارت کل و شهرستان‌ها، نوسازی و مرمت آزمایشگاه‌های مرکزی، اورهال ۳۵ خودروی سازمانی و عملیاتی برای انجام بهینه ماموریت‌های محوله از جمله اقدامات شاخص است.

وی در ادامه به تعمیر و تجهیز ۱۰ پاسگاه محیط بانی ادارات کل و شهرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: محوطه‌سازی، نقاشی ساختمان‌ها و ایزوگام پاسگاه‌ها از جمله کارهای صورت گرفته است.

اشتری خاطرنشان کرد: ۱۳ منطقه تحت مدیریت و ۷ منطقه شکار ممنوع وجود دارد همچنین ۱۲.۷۵ درصد مساحت استان، مساحت تحت مدیریت استان است.

وی افزود: تعداد پاسگاه‌های محیط بانی ۴۰ باب است و ۲۱ اداره و نمایندگی مستقر در شهرستان‌ها وجود دارد.

آذربایجان‌شرقی چقدر جنگل دارد؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: مساحت جنگل‌های استان  ۱۸۸ هزار هکتار و تنوع گونه‌های گیاهی استان ۲۵۰۰ گونه و ۳۴۶ گونه تنوع گونه‌های جانوری است.

وی در ادامه به اثرهای طبیعی ملی و فراملی اشاره کرد و گفت: اثر ملی طبیعی ملی فسیلی مراغه، پارک ملی ارسباران، پارک ملی کنتال، مناطق حفاظت شده سهند، منطقه حفاظت شده کاغذکنان، منطقه حفاظت شده دیزمار، منطقه حفاظت شده یای قاری، منطقه حفاظت شده چاراویماق از اثرهای تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

اشتری تصریح کرد: ۱۱۵ پرسنل یگان در حفاظت محیط زیست استان مشغول به کار هستند.

وی در خصوص علل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان گفت: مسائل طبیعی، انسانی، گردشگران ناآشنا با طبیعت، اغراض مختلف، خطای انسانی یعنی سوراندن پسماندهای کشاورزی از جمله این علت‌هاست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا