اقتصادی

ارز دیجیتال تهدیدی برای ثبات مالی

بر اساس آخرین گزارش ثبات مالی جهانی توسط صندوق بین‌المللی پول توسعه سریع و پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال تهدیدی برای ثبات مالی محسوب می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس آخرین گزارش ثبات مالی جهانی توسط صندوق بین‌المللی پول توسعه سریع و پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال تهدیدی برای ثبات مالی محسوب می‌شود.

دیمیتریس دراکوپولوس، فابیو ناتالوچی و ایوان پاپاژورجیو سه مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول در فصلی از گزارش تحت عنوان «اکوسیستم رمزارزها و چالش‌های ثبات مالی» نوشتند با افزایش دارایی‌های دیجیتال مقامات باید تلاش‌های خود را برای محافظت از سرمایه‌گذاران بیشتر کنند.

در این گزارش آمده است: هم‌زمان دستاوردهای بالقوه، رشد سریع و افزایش استفاده از دارایی‌های دیجیتال ثبات مالی با چالش مواجه می‌شود. ارزهای دیجیتال می‌توانند محدودیت‌های مبادله را دور بزنند اما افزایش معامله با این دارایی چالش ایجاد می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول نوشت: دارایی‌های دیجیتال جهان جدیدی از فرصت‌ها را ارائه می‌دهند. پرداخت سریع و آسان، خدمات مالی نوآورانه و دسترسی بدون واسطه به منابع مالی از جمله کوچک‌ترین خدمات رمزارزها است اما در کنار فرصت‌ها خطرات زیادی هم در این بازار وجود دارد.

به طور خاص، فناوری مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال می‌تواند به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های فرامرزی مورد استفاده قرار گیرد. دارایی دیجیتال هم سریع و مقرون به صرفه است و بنابراین افراد ممکن است دارایی‌های خود در بانک را به استیبل‌کوین تبدیل کنند تا دسترسی فوری به انواع مختلف کالاها و بازار رمزارزها داشته باشند.

بر اساس این گزارش ممکن است منابع مالی غیرمتمرکز به عنوان پایه‌ای برای توسعه خدمات مالی خلاق، فراگیر و شفاف عمل کنند.

صندوق بین‌المللی پول نوشت: دارایی‌های دیجیتال جهان جدیدی از فرصت‌ها را ارائه می‌دهند. پرداخت سریع و آسان، خدمات مالی نوآورانه و دسترسی بدون واسطه به منابع مالی از جمله کوچک‌ترین خدمات رمزارزها است اما در کنار فرصت‌ها خطرات زیادی هم در این بازار وجود دارد.

صندوق بین‌المللی پول استدلال کرد که سیاست‌گذاران باید مقررات جهانی را برای دارایی‌های دیجیتال وضع کنند و با حل کمبود داده‌ها قابلیت نظارت بر بازار تقویت شود. با افزایش محبوبیت استیبل‌کوینها باید مقرراتی در رابطه با این سکه‌‌ها وضع شود. اقتصاد‌های نوظهور که حالا با ارز دیجیتال تهدید می‌شوند باید اقتصاد کلان خود را تقویت و ارز دیجیتال خود را از سمت بانک مرکزی منتشر کنند.

صندوق بین‌المللی پول همیشه از تبدیل شدن بیت‌کوین به عنوان یک پول ملی ابراز نگرانی کرده است و به نظر می‌رسد صندوق بین‌المللی پول از افزایش تعداد کشورهایی مانند السالوادور هراس دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا